Colliekompisarna

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Marru - 11 april 2010 21:57

Agilitykurs idag igen, med Peter från Hässleholm. Han som har varit tränare för norska agilitylandslaget. Det var den sista kursen han hade som svensk   . Han flyttar till Norge den här månaden, ända till Bergen. Fast där skulle nog jag ha protesterat, inte har jag blivit svensk bara för att jag bor här. Nog är jag en tvättäkta finne fortfarande, även efter över 40 år i Sverige   . Lizzie fick vara hemma och vila idag, det hade nog alla fall inte varit bra för Lizzie med alla omtagningar man gjorde där. Det var ju bara 7 hundar där, och de tränade största delen av dagen på 4 olika banor.

 

Men temat för idag var framförbyten. Vad mycket man kan göra med bara 3 hopphinder . Funderar på att ta med mig Farina på onsdagens träning, så Lizzie får vila den här veckan. Det är ju egentligen jag som behöver träna på handling. Micki kan jag inte ta, för han river ju alla hopphinder, han väger för mycket. Så skäller han alldeles för mycket, kan inte vara tyst. Farina har ju inte fått göra nästan nånting på hela vintern, Micki har ju varit med några gånger. Vad skönt det skall bli när vi kommer ut och tränar, då kan jag åka med alla 4 och träna precis när jag vill.

 

Vi har funderat och funderat på vad som orsakat Lizzies magproblem. Varför dom kom just nu? Om hon blir stressad av att vara ensam i bilen, men på söndag och onsdag så var hon inte ensam i bilen, utan hon var med mig hela tiden. Om det är alla hundar som hon har runt omkring sig på som gör henne stressad, men varför skulle det komma just nu? Maten, vi bytte foder före jul, så det verkar lite långsökt också. Nåt jag skulle kunna tänka mig är att vi har dom 2 sista gångerna tränat både agility och rallylydnad på samma träningspass. Blir det för mycket med 2 olika aktiviter på samma tillfälle? Men varför blev hon då dålig dagarna efter tävling, då har det bara varit agility.

 

Idag när jag stod och väntade på en av mina träningskompisar, skulle åka med henne till Norberg, såg jag äntligen sidensvansarna, och jag hade kamera med mig. Så jag gick lite försiktigt över på andra sidan av vägen. Det här är vad jag fick. Tycker det är en så otroligt vacker fågel, skulle gärna velat få bilder från en annan vinkel, men nån gång så händer det, som de säger i reklamen.

 

      

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards