Colliekompisarna

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Marru - 14 april 2010 23:04

Jag gör väl ett nytt försök nu. Skrev nästan klart allt tidigare idag, var på sluttampen, då fick jag upp ett felmeddelande och IE  stängdes ner . Kommer nog inte ens ihåg hälften av vad jag skrev men gör väl ett försök.

 

Imorse så bestämde jag mig för att gå hälsorundan med hundarna, och det blev Micki och Farina som blev kvar åt mig. Glada var de säkert för det, för de tycker om den rundan, och vi har inte gått där sen i december nån gång. Det var ganska mycket snö kvar, minst 30 cm på sina ställen, men skaren var hård så det gick och gå på den än. Sen visste jag ju att går jag där så får jag säkert se blåsippor, och där var dom ju. På samma slänt som alltid, nedanför reningsverket.  

 

Blåsippan ute i backarna står,  niger och säger att nu är det vår......

  

  

 

Fast än är det ett tunt lager is över största delen av Barken.

 

    

 

Men närmare bron så var det isfritt, och det fanns en del fåglar som simmade runt där.

 

  

 

Fångade även en nässelfjäril till slut, fast den ser lite skadad ut redan. Såg ju dom första redan för ett par veckor sen.

 

  

 

Igår när jag gick morgonpromenaden tog jag också med mig kameran, tänkte ifall jag skulle se tranorna på åkern. Där fanns de ju, men ganska långt borta. Men fick ju några bilder på dom också ändå. Synd att jag inte hade den här kameran jag har nu redan när vi var till Hornborgasjön och tittade på tranorna. Kommer nog aldrig mer komma dit, maken tyckte vi inte var kloka som åkte så långt bara för att titta på tranorna, sen samma långa sträcka hem igen.

 

    

 

Ikväll har jag varit på agilityträning med Farina, det är länge sen hon har fått träna agility. Inte sen hindrena var ute vid Semla innan de flyttades till Norberg. Men i sommar när hindrena kommer till Semla igen kommer jag åka ut och träna med alla 4. Eller det blir ju bara 3 jag tränar med eftersom Clara tyvärr inte visat sig vara intresserad av agility. Funderar på om jag skall anmäla Farina till nåt lopp på Bergslagsveckan i sommar. Mer om Bergslagsveckan hittar ni här. Det kommer att bli en kanonrolig tävlingsvecka med tävlande från hela Norden.

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards