Colliekompisarna

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Marru - 17 april 2010 23:33

Det har varit mycket prat om askmolnet från vulkanutbrottet på Island. Först var det skriverier att det inte är så farligt för oss, att det är så små partiklar. Men nu är det tydligen tvärtom. Det kan vara väldigt farligt. Dom små partiklarna innehåller bla vassa kanter som kan jämföras med glassplitter. Förutom irritationer i tex ögon, näsa och svalg så kan en del personer med olika sjukdomar som har med luftvägarna och göra bli sämre.

 

Dessutom så drabbar det våra djur väldigt hårt. De kan få andningssvårigheter, och matsmältningsproblem av dessa partiklar.

 

Människor uppmanas hålla sig inohus där det befaras att det kommer ner aska. Så det gäller nog kanske hålla koll på nyheterna varje morgon, man vet ju aldrig vart det har bestämt sig för att dimpa ner nånstans. Sen får man väl hålla hundarna inne så mycket som möjligt . Låter inte nå trevligt det där.

 

Annars så har den här dagen varit väldigt grå och trist. Tvättdag har det varit idag, mycket tvätt var det. Det är ju alla fall 2 veckor sen förra gången.

 

Imorgon så blir det kennelklubben. Jag och en tävlingskompis skall ha en prova på dag i rallylydnad där för dom som är intresserade. Skall bli kul och se om det kommer nån.

 

Hade tänkt göra nån tut här under kvällen, men jag får nog göra en bloggrunda först. Länge sen sist. Den tuten jag tänkte prova på gick inte att ladda ner materialet till, så jag väntar på att få en ny länk till det. Sen tänkte jag att gör väl en lektion istället. Då skickar dom ut lektionerna som Windows mail, och jag kunde inte öppna en bild som jag skulle behövt. Så jag får väl vänta till efter helgen innan jag hör med min handledare hur jag får upp den.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards