Colliekompisarna

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Marru - 21 april 2010 22:20

Idag så har Lizzie och jag varit till Norberg och tränat, det är länge sen sist. Vi tränar numera både rallylydnad och agility där samtidigt. Det bara för att dom som var intresserade skall få en chans och lära sig eftersom det inte blir nån kurs, inte i nyläget alla fall. Lizzie gick bra idag, det märktes på henne att hon har saknat det. Hon gick tom på gungan idag. Visserligen tog jag över henne i koppel ett par gånger, för det var så mycket hundar där och hon blir så osäker då. Men sen tog jag loss kopplet, och det gick bra och ganska fort också. Alla fall mycket fortare än förut när hon står stilla på gungan och tänker "Står jag här tillräckligt länge så kommer den vippa för eller senare". Så jag är nöjd med dagens träning.

 

Sen får vi se imorgon hur hon reagerar, om det blir kräkningar och lös mage. Idag har jag inte sett henne bajsa på hela dagen, kanske hon gjorde på morgonpromenaden men hon var ju lös och jag tittade inte på henne hela tiden. Jag har alla fall börjat ge henne en halv knäckebröd, och idag har hon inte pumpat alls. Det kan ju vara nåt med tom mage och magsyror som gör att hon pumpar, fast det kommer inte upp något. Så det är bara och komma ihåg den där lilla brödbiten när man går upp på morgonen. Fast imorse fick jag jobba lite för att få henne och äta den.

 

Jag har nu börjat i en ny PSP-grupp fast jag bestämt att jag skall göra klar den jag är med i först. Alltså en grupp där dom har lektioner. Det här är en pixelgrupp. Där lär man sig att göra bilder med hjälp av punkter, pixlar. Det är ungefär som brodera i korsstygn. Jag tycker det är så rogivande och hålla på med det. Här kommer ett par pennor som var första lektionen. Jag tycker det är så roligt så jag gjorde en extra penna   .

 

    

 

Hoppas ni ser mina pennor. Man kan ju välja om man vill lägga in en bild i bloggen i miniatyr eller normalstorlek, och jag funderade om jag skulle välja miniatyr , men jag tog normalstorlek alla fall.

 

Nu skall jag sova för jag skall ut och köra buss imorgon bitti.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards