Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Marru - 22 april 2010 22:04

Idag på eftermiddagen när jag åkte hem från Fagersta med bussen, hade ett litet uppehåll för att städa och tvätta buss, innan jag skulle åka en sista vända till Smedjebacken, så möttes jag av ett konstigt moln före Söderbärke. Satt och funderade över vad det var för nåt, om det var askmolnet som var på väg ner. Ibland så försvann det, för att komma tillbaka ännu värre. Sen började jag tänka att det måste brinna nånstans, och min första tanke var ju bussgaraget, för det kom ju från det hållet. Men när jag kom närmare korsningen så såg jag att det kom lite länger bort. Det ligger några industrier där, bla Mekonomens verkstad, skrot, och fler jag inte vet om.

 

Åkte in till garaget för att tvätta och städa, då kom en jobbarkompis in och sa att skroten brinner. Min första tanke var, motorn. Vi har en motor reserverad åt oss till min Chrysler, eller jag skall kanske säga hade. Vi väntade bara på att dom skulle ha tid att byta. Tack och lov så är det inget vi har betalat än alla fall.

 

Rökmolnet var nåt hemskt, det var mycket däck som brann där. Stanken av brännt gummi ligger över byn fortfarande. Få se hur länge.

 

Bild taget med mobilen från bussgaraget.

 

 

Från korsningen riksvägen 66.

 

     

 

Smög mig sakta förbi. Det var prat om att eventuellt stänga av riksvägen. Antar att dom gjort det om vinden vänt och all rök hamnat över riksvägen. Men som det var nu så gick röken mot Tolvsbo, inte alls in mot byn. Men det luktar illa här i alla fall.

 

  

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards