Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Strängnäs Cup!

Av Marru - 15 maj 2010 22:49

Idag har vi varit på agilitytävling i Strängnäs. När jag vaknade imorse och såg dom regntunga molnen och regnet som, ja inte vräkte ner, men det kom ner, då blev jag lite deppig. Men har man bestämt sig för att åka och tävla så gör jag det. Så jag packade grejerna och Lizzie i bilen, sen åkte vi till Fagersta, där ett par till från klubben skulle möta upp så vi åkte samtidigt. När vi närmade oss Strängnäs så såg vi att himmelen började bli lite ljusare. Så när vi kom fram så var det strålande solsken, hela dagen   . Så det blev till att åka till Smedjebacken nu på kvällen för att köpa lite after sun. Det svider en aning om armarna. Man trodde ju inte det när vi åkte imorse, jag hade packat med mig extra tröja, regnjacka och ett paraply   .

 

Men så till tävlingen, de började med hoppklass där så vi fick ju värma upp oss lite när det var dags för dom där hindrena vi riktigt inte tycker om. Men man såg att Lizzie är fortfarande påverkad av löpet. Hon är inte riktigt med alla gånger, utan går omkring och drömmer. Så vi blev diskade pga 3 vägran där.

 

Sen blev det dags för agilityklass. Eftersom jag misstänker att hon har kommit på att hon kan slippa gungan och balansbommen om hon krånglar lite, för hon har kommit på att jag ger upp och vi gör nåt roligare istället, så gjorde jag lite annorlunda idag. Först tänkte jag att om jag står direkt vid tunnelutgången och plockar upp henne när hon kommer ut att jag får med henne på gungan. Men vi tänkte inte likadant idag, utan hon sprang förbi gungan som hon brukar göra. Så jag tog upp godiset fickan, för nu hade jag bestämt mig att hon skall upp på den, det får ta den tid det tar så länge dom inte ropar att vi måste lämna banan. Så till slut så gick hon väl på gungan, och gick över den. När hon kommit över så gav jag henne godis, sen sprang vi kortaste vägen ut, men tog nå hopphinder som passade in på vår linje ut.

 

Så det blev 2 diskade lopp idag igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards