Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

En helt vanlig söndag!

Av Marru - 6 juni 2010 23:45

Här har det då varit en helt vanlig söndag, förutom att jag har haft tvättstuga idag. Vilket jag höll naturligtvis på att glömma bort, men tack och lov så kom jag på det i tid så vi fick allt tvättat.

 

Det är många här i byn som har röda ögon idag, inte ser dom så pigga ut annars heller   . Det var ju Larz Kristerz i Parken igår kväll. Det hade visst varit dåligt med folk i början, men sen hade det visst kommit kring 1000 personer till slut. Vi var inte dit, fanns inget som var intressant där .

 

Däremot var vi till Semla och tränade lite med alla hundarna. Micki han gafflar på som vanligt och stressar upp sig. Det blir inte bra när han håller på så. Men han väger även för mycket för att orka hoppa. Vi hade ju hindrena på 40 cm, så dom klarade han ju. Men på tävlingar så brukar dom ligga på 55-60 cm och då river han bara.

 

Farina däremot, hon gick kanonbra, och hon tyckte det var jättekul. Hon visar inga tecken på att hon skulle ha ont av att hoppa. Så nu har jag anmält henne också till Bergslagsveckan. Kanske blir det sista tävlingen för hennes del, för på vintern skall hon inte tävla och till nästa sommar är hon redan 9 år   .

 

Sen fick Lizzie springa lite också. Jag tänkte göra ett test ifall hon springer lite snabbare när jag lämnar henne vid starten. Men det spelade ingen roll hur jag än gjorde eftersom hon sprang idag. Vi hade gungan också på banan, och den gick kanonbra. Vi har nu istället fått lite problem med slalomet, hon vill gå ur för tidigt.

 

Sen fick Clara komma ut och prova lite. Vet inte om det är osäkerhet som gör att hon inte vill hålla på med agility. Men nu lockade jag henne med korv, och peppade henne så fick jag henne över 4 hopphinder alla fall. Tycker även att hon såg ganska glad ut trots allt.

 
 
Ingen bild

Britta

10 juni 2010 09:53

Hejsan !
Verkligen bra att du har fyllt i blanketten.
Jag tror att du har rätt i det där om rädd collie. Jag blev mycket förvånad över allt som skrivs om rasen. Visst vill ie ha bra mentalitet på collien, men jag tror inte att SCK är inne på rätt väg. Under senaste tiden har jag fått höra flera gånger, "men vad roligt att få se en så trygg och stabil collie, vi har ju läst att rasen är så nervös nu....."
önskar dig en trevlig sommar med dina hundar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards