Colliekompisarna

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Marru - 11 juli 2010 23:19

Idag har det varit en ganska bra dag fast det har varit otroligt hett. Det var ett tag 32 grader i skuggan på eftermiddagen. Men på morgonen åkte vi alla fall till Fagersta och bada. Det var 24 grader varmt i vattnet enligt tavlan där.

 

Sen åkte vi hem, och bara tog det lugnt. Micki vill inte ens ut och gå, han gör det nödvändigaste så vill han vända hemåt igen. Jag har ju för ett par år sen köpt en sån där kylduk, och jag tänkte att jag skall prova den idag. Men vilket företag det var, jag var ju alldeles genomsvettig innan jag var klar med den. För det första, plastförpackningen den låg i, den var ju inbrottsäker så jag hade och göra ett tag innan jag fick upp den. Sen kom nästa problem, att få duken ur den. Den låg ju i en plastpåse, och dra ur en plastpåse ur en trång plastförpackning, ja det kan ju vem som helst gissa hur det går med den saken. Så jag klippte upp plastpåsen, och drog ur duken ur den. Men det var inte lätt det heller, fick dra länge innan jag fick ur den, och svetten bara rann. Tror ni problemen tog slut där. Nähädå, nu skulle ju den där duken blötas ner   . Det var inte heller lätt. Den var ju rullad i en stenhård rulle som inte gick och öppna som den var. Så jag fyllde handfatet med kallt vatten, men det hände ingenting. Jag försökte klämma på den där rullen, och det blev väl nån fläck som blev lite mörkare. Sen försökte jag bända upp den där rullen lite. Ja, för det första kan jag ju säga att den flöt ju upp på ytan hela tiden. Men när jag fått en liten skåra i rullen så fyllde jag den med diverse tunga flaskor så att den skulle ligga på botten. Men inte sög den i sig vatten för det, så jag fortsatte och klämma på den. Efter många om och men så fick jag upp duken lite, så då la jag på mera flaskor och lät den ligga där under tiden jag åt. Men inte hade den där duken sugit åt sig mycket vatten under tiden. Men efter att kämpat med den länge och väl så fick jag den väl och bli blöt till slut. Fast då var jag bra sugen att slänga den över mig istället för Micki   . Men jag slängde upp den på Micki alla fall.

 

Sen åkte jag till Folkets hus för att gå på teater. Vi hade teaterpremiär här i byn. Pjäsen hette Midsommarnattsmardröm. Det var lokala förmågor som spelade i den och den är skriven också av nån i trakten. Den var faktiskt ganska rolig. Den handlade om kärlek, fördomar, och en flaska körsbärssaft . Dom var duktiga dom som spelade också, lite minnesluckor blev det. Men det var säkert premiärnerver, går säkert bättre nästa gång för dom. Så ni som är i närheten av Söderbärke, åk och titta på den den 26/7.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards