Colliekompisarna

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Marru - 18 juli 2010 21:59

Idag gick då startskottet för Bergslagsveckan. Det hade kommit en hel del husvagnar sen vi åkt därifrån igår. På onsdag lär det bli en bytesdag, då åker dom som tävlat i klass 1 och inte blivit uppflyttade till klass 2 hem. Men istället kommer dom som skall tävla i klass 3.

 

Hur gick det för oss då? Lizzie hade startnr 38, så vi började. Det började bra, men så kom vi fram till ett hopphinder och jag stannade till, såklart stannade Lizzie också. Så där blev det en vägran. Sen gick det ganska bra, slalomet fick jag hjälpa lite, visa lite extra, men hon missade inga pinnar. Sen blev det en konstig vinkel vid ett hopp, så jag stannade till igen, och Lizzie likaså, så där fick vi en till vägran. Men efter det så var det bara raka spåret. Så vi slutade på en 50:e plats.

 

Farina var startnr 106, men sen tänkte jag att jag skulle kanske försöka hinna äta innan jag skulle börja jobba, för sen visste jag ju att det fanns inga chanser till det så jag var och sa till att jag vill starta lite tidigare. Men vi kom inte så långt, det blev fel redan för början, hon hoppade vid sidan om vid däcket, sen hamnade hon fel vid ett hopphinder. Så jag har bestämt mig för att stryka Farina från resten av loppen. Det är ingen idé att riskera nåt med henne.

 

Totalt kom 51 hundar i mål av 91 som startade. Agilityklass fick vi inte köra utan jag var tvungen att jobba då, så det blev inga fler lopp för oss under den här dagen.

 

En bild när klass 2 går banvandringen i agilityklass. Det var lite rörigt där ett tag. Imorgon tar vi nya tag, hoppas jag skall komma på hur jag skall göra med dom där stoppen, för stannar jag, stannar hunden och då blir det en vägran på en gång.

 

  

 

Om nån är intresserad av dagens resultat som finns dom här:

http://www.agif-agility.se/

 

Kennelklubben har gjort ett avtal med en IT-kille som sitter och fixar allt med startlistorna och resultaten. Han lägger ut resultaten på en gång ett lopp är färdigkört, väldigt effektivt.

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards