Colliekompisarna

Alla inlägg den 24 juli 2010

Av Marru - 24 juli 2010 23:45

Då är den stora tävlingsveckan som vi väntat på länge över för den här gången. Det har varit en tuff vecka, men samtidigt en kul vecka. Idag så tävlade bara klass 3, men det räckte till.  Det blev nästan 300 starter alla fall på banan som jag jobbade på, largebanan. Vädret var kanon, ingen regn, mest sol, blåste kanske lite kallt emellanåt.

 

Vi fick verkligen ett spännande avslut på våran bana. Det var en finska som hade gjort ett kanonlopp med som hund, och låg i ledningen. Sen kör hon ett lopp till med en annan hund, och går upp i ledningen, eller nästan. Hon hade fått exakt samma tid på den andra hunden också, som på den första. Hur stora är chanserna att 2 hundar får samma tid på en agilitytävling, ok kan ju säga att det händer för det var några till som hade fått samma tider, fast dom var längre ner på resultatlistan. Men sen att det är en och samma person som har två hundar på delad första plats med exakt samma tid, det måste ändå höra till ovanligheterna. Dom var och sa åt henne att det skulle bli omlopp, så skrek hon bara rätt ut "nejnejnej, jag springer inte en gång till". Det hade väl ingen betydelse för hennes del vilken som var etta eller tvåa.

 

När jag kom hem så tog jag först cykeln och cyklade ut på byn, en snabb vända på Möljan och sen till affären. Möljan är ju Söderbärkes stora fest, som blivit lite större i år. Dom har aktiviteter hela veckan nu, men lördagen är höjdpunkten med marknad. Så jag var till marknaden och köpte lite nougat, och en blus som jag såg på torget i Ludvika förra veckan. Men jag hittade inga storlekar på dom då. Men det gjorde jag nu så jag köpte den och den passade precis. Sen var jag till ICA och köpte lite för jag hade tänkt göra tacos, men så glömde jag lite grejer så det får bli imorgon.

 

Snart kallar sängen, och det skall verkligen bli skönt att få sova. Sen får jag se om det går att sova för det verkar vara lite väsen i parken ikväll.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards