Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Marru - 4 augusti 2010 23:35

Nu har det varit ganska trist väder av och till, fast idag har det inte regnat. Här har det annars inte hänt så mycket. Igår var det tvättstuga som gällde. På eftermiddagen så var jag ute och lekte och tränade med hundarna. Först ut med Micki och repbollen. Efter det tog jag Farina, kan ju säga att jag är en tröja fattigare efter den vändan. Hon håller ju på och stimmar och hoppar, och nyps. Nu hoppade hon skulle nypas, men hon fick så bra grepp om min tröja att den gick sönder. Jag har bara väntat på när det skulle hända nåt sånt, nu blev det så igår.

 

Sen tog jag ut Lizzie, vi tränade lite linförighet först, sen lekte vi ett tag. Sen efter det tog vi läggande under gång, inkallning och ställande under gång. Allt det där gick kanonbra, eller kanske lite under ställandet. Hon vet vad som kommer och hända, så då ställer hon sig innan jag gett kommando. Samma sak med läggandet. Men nu har jag tränat inkallning ett par gånger utan att hon gjort hoppet när hon kommer fram till mig. Sen lekte vi en stund igen.

 

Sen körde vi lite rallylydnadsmoment. Under tiden jag var ute med henne så hade Clara roat sig fursteligt här inne. Jag hade ju glömt plastburken med belöningsgodiset jag använder hemma på köksbordet, hade inte en tanke på det. En halv liters burk som det var över hälften i, Kleine Happen från Dollar Store. Efter att jag varit ute med hundarna så hittade jag burken på köksgolvet, helt tom. Idag har Clara bajsat oranga bajskorvar. Justja, Lizzie och jag tränade lite på apporten innan vi gick in. Hon tar apporten ganska bra. Men vi kommer att behöva mer fart senare när hon skall apportera den. Nu är det ungefär "jaja, jag hämtar väl den då om du envisas".

 

Efter att Lizzie och jag tränat klart så tog jag tjuven Clara, fast det visste jag ju inte då   . Tränade lite rallylydnadsmoment med henne. Måste ju börja träna lite med henne, för jag har faktiskt anmält båda systrarna till en rallylydnadstävling i Säter. Vi kommer troligen i början av september ha en tävling på våran klubb också i Semla.

 

Jag försökte också installera skrivaren till den här datorn också. Men resultatet är samma som alla dom tidigare gångerna jag försökt. Den pratar bara polska med mig. Jag hade ju slut på bläcket, och kom inte ihåg hur man gjorde för att få fram släden patronerna sitter på för att jag skulle kunna byta.  Men jag lyckades väl hitta en ruta till slut så jag fick fram den rutan som visade hur jag får fram släden, så efter att jag tryckt på några storno och lite annat så lyckades jag väl med att få fram släden .

 

Sen skannade jag in lite bilder som jag tänkte ha till hemsidan bla. Hittade även denna bild. Tagen på ett av husen vi bodde i när vi flyttade till Grängesberg. Fast då, -69 så var inte alla husen gula, utan det var gul, grön, rosa, gul, grön, rosa. Vi fick för några år sen bråttom till Grängesberg för att ta kort på husen för vi hörde att dom skulle rivas. Men dom står kvar där än idag, visserligen inte lika fina som på korten. Idag är dom tomma, plank för fönstrena och dörrarna. Vi hade inga tvättmöjligheter där, utan fick gå till badet när vi skulle tvätta oss. Våran lägenhet var längst ner, det var den högra dörren, dörren till vänster var till lägenheten på andra våningen. I lägenheten ovanför oss bodde en gammal alkisfarbror, som brukade kasta ner godis till mig. I huset mittemot på andra våningen bodde en gammal norsk dam. Hon brukade ibland ropa åt mig att jag skulle bära upp tvätten hon hade ute, nån handduk eller nåt annat. Som belöning fick jag äckliga norska rispuffar

 

 

 

  

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards