Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Marru - 26 augusti 2010 22:55

Igår var Lizzie och jag till Dala-Floda på en kvällstävling i agility. Vi var på dom förra året också, och tyckte det var roligt där, en lagom liten tävling. De brukar ha den på deras lilla agilityplan så man kan ställa bilen alldeles bredvid. Hur bekvämt som helst   . Det började med agilityklass, och jag tänkte att det kanske kan bli lite problem där efter det som hände i Frövi för ett par veckor sen. Lite problem fick vi allt, först tänkte hon inte gå på balansen, utan hon sprang förbi den. Trodde väl att det var gungan, sen gick hon upp men sakta. När hon märkte att den inte tippar så ökade hon farten över. Sen gick allt bra, slalomet körde hon felfritt. Sen innan mål kom gungan och jag fick på henne på en gång, fast hon såg ut ett tag som om hon tänkte hoppa av, men hon gick över, sakta men säkert. Vi hade en sluttid på ca 1,28. Men det spelar ingen roll, hon gick över gungan, och snart är Frövi glömt .

 

Sen blev det hoppklass, och allt gick kanonbra, åter felfri slalom. Men sen på slutet skulle jag försöka på ett bakombyte, och då tittade hon skräckslaget på mig och tänkte för sig själv att nu händer nåt otäckt. Så hon stack iväg som ett skållat troll åt fel håll förstås. Hon är rädd att jag skall ramla över henne eller nåt. Det har hon varit ända sen vi tränade på backa invid husväggen och jag råkade trampa på henne. Hon är jätterädd att jag skall trampa på henne. Vi får väl försöka träna på bakombyten så att hon förstår att jag inte tänker springa på henne. Men vi klarade båda loppen utan att diska oss.

 

Annars så går flytten bra, och vi trivs kanonbra i nya lägenheten. Det tar tom emot att gå till den gamla och hämta grejer, ännu mindre tanken på att gå dit och städa. Nu är det ju bara smågrejer kvar i den gamla, men den biten är väl egentligen den värsta. Men har alla fall fått hit alla mina kläder och upptäckte att jag får massor med tomma hyllor i mina garderober, så man får väl gå ut och shoppa, eller hur? Kan ju inte ha tomma hyllor heller.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards