Colliekompisarna

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Marru - 15 september 2010 23:47

Idag var vi till Semla på onsdagsträning, första på 4 veckor. Har ju varit på 3 kvällstävlingar på raken nu. Men idag så åkte både maken och jag dit med Lizzie och Clara. Jag har via rallylydnadslistan fått kontakt med en person som är väldigt intresserad av rallylydnad, och hon hade en hel del roliga idéer, så vi får se vad som händer här under vintern och nästa sommar när rallylydnaden blir officiell. Vi byggde en rallylydnadsbana, och som vanligt så tränade Lizzie och jag på den och på agilitybanan.

 

Vi började med agilityn, de hade gjort en hoppbana där man kunde få bra fart. Lizzie gick ganska bra första vändan, vi fick ett stopp framför ett hopphinder, men annars gick hon bra. Sen tog vi ett break på den sidan.

 

Sen efter att vi vilat upp lite så gick vi rallylydnadsbanan. Vi måste träna lite mer på vänstersnurrarna,  Lizzie går ju lite före mig så jag måste komma på ett knep på hur jag får fram till henne att hon skall gå långsammare för att vi skall göra en vänstersnurr. Men annars går hon ganska bra, fast husse och Clara kom och störde oss,  och började gå banan samtidigt med oss   . Fast i och för sig, det är en sån störning att fixar hon den så fixar hon det mesta   .

 

Körde lite på rallylydnadsbanan med Clara, men där får man jobba mycket. Hon är så godisfixerad att hon vill inte annat än bara få godis, det är det enda hon har i huvudet . Sen gick husse och hon över till agilityn, och helt plötsligt när vi stod där vi rallylydnadsbanan och pratade så kommer Clara. Ja, då hade hon fått nog . Men jag tog med mig henne och när det vart lite plats så provade jag med Clara, lät henne hoppa över några hinder i koppel. Sen kopplade jag loss henne, och jag fick henne och hoppa över ett hinder, nr 2 och nr 3. Då fortsatte vi till en tunnel, och tillbaka till hopphindrena, hon hoppade över den första, sprang bredvid nästa, och över den sista. Jag fick henne och ta 6 hinder och hon stack inte . Det kanske börjar lossna för henne till slut, man vet aldrig, kanske kan tävla med henne nästa sommar också.

 

Lizzie och jag körde rallylydnaden en gång till, och provade med Clara också en vända. Sen tog Lizzie och jag den där hoppbanan 2 ggr, och vad bra hon gick, och vad fort hon sprang. Första gången så gick allt kanonbra fram till hopp nr 12, sen upptäckte hon nåt i backen hon skulle nosa på. Men så gjorde vi ett försök till nästan direkt, och den flöt bara på, inga stopp nånstans.

 

Sen gick vi upp och fikade, och när alla som bara håller på med agility hade åkt hem, så gick vi andra som var kvar ner till plan och gjorde en platsliggning för Lizzie och jag skall ju tävla i lydnad snart, och hon har börjat krångla med den. Först var det en klubbkompis, sen Lizzie, sen nästa klubbkompis och till sist Clara. Vi la ner hundarna, gick därifrån, och då såg jag att maken gick sakta bakåt och tittade på Clara, och Lizzie tittade på han vad han höll på med. Då vart jag lite sur på maken för jag tänkte att nu håller han på så att Lizzie reser sig, men det gjorde hon inte. Sen efter ett tag tröttnade Clara på att ligga, och hon satt sig upp. Såg att Lizzie lyfte på huvudet och tittade mot Clara, men hon låg kvar. Så vi gjorde en platsliggning på ett par minuter, ville inte dra ut på det mer så att hon skulle få chansen att resa sig. Det var nog bra att maken var med där med Clara för mer störning än det där kan vi nog aldrig få .

 

Så jag kände mig ganska nöjd med denna kväll.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards