Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Inget särskilt!

Av Marru - 23 september 2010 22:58

Nej, det händer inte så mycket här för tillfället. Vi var på agilityträning igår, ja numera blir det även rallylydnad varje gång.  Igår tränade vi på en liten hoppbana med många bakombyten. I början gick det inte alls, men sen började det bli mer fart på dom. Sen provade vi även slalom med bågar, för att få mer i fart i slalomet. Först i början var hon lite rädd för bågarna och ville hoppa över dom. Men med lite korv så går allting   . Vi måste ju också få till det att hon tar alla pinnar. Helst vill jag ha slalomet så att hon bara går genom det så det rasslar om pinnarna. Kanske kommer vi dit nån gång, kanske inte. Det får tiden visa.

 

Rallylydnaden gick ganska bra igår, jag är ganska säker på att vi fixar våra 70 poäng när vi skall till Säter och tävla.

 

Sen har vi ju Clara då, jag hade henne med mig. Hon gör vissa rallylydnadsmoment väldigt bra, men jag tror inte att vi kommer till några 70 poäng. Jag har ju anmält henne också, men mest för att hon skall också få komma ut på nåt.

 

Nästa helg skall Lizzie och jag tillbringa i skogen. Vi skall på nån kurs, vet inte riktigt varför   . Vi fick väl mer eller mindre order om det, men det skall bli spännande. Vi skall hålla på med uppletande och sök. Det har varit många bud om den här helgen. Först i början hade jag tänkt ställa ut Clara i Lindesberg på söndagen. Men så skulle Marianne ha en lydnadskurs hos sig, Lizzie och jag har ju gått där en gång förut. Men så kom då nästa kurs. Det är så när man har hund och vill göra nåt med dom.

 

Vi har för övrigt fått lägenheten tapetserad, och fönsterkarmarna är målade, dom som var dåliga. Så nu kan vi börja göra i ordning här ordentligt. Idag har vi satt upp lite tavlor, mest såna som jag har gjort. Det andra tror jag får ligga i en låda nere i förrådet tills vi får tag på nåt eget.

 
 
Helén

Helén

25 september 2010 06:28

Heeij... sorry, jag har varit kass på å kommentera, men jag kikar in å håller koll iaf. Måste infinna min lust å ork å skriva me, vet inte riktigt vart den är =)

SÅ roligt ni har, du å dogzen. Händer alltid nåt spännande. Här är de luuugnt, bara lugnt..
till våren blir de väl miniagility med pappisarna, annars vet jag inte. Nu är de ju sagt att de kommer bli godtagbart å få ställa långhårsschäfer från o med 1/1 2011.. så jag ska väl börja testa å träna Lily inför det tror jag.. hoppas verkligen de nu blir så..var in på tysk schäferhundklubb å såg att de t om gjort om sin standard för dom... Ä N T L I G E N ! ! !
Nu e de bara å köra påååå!

HOppas ni får en underbar helg.. massvis me kramar till dej å dina underbart fina dogs..kram Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Sussie & jyckar re...

Sussie & jyckar re...

25 september 2010 12:36

Roligt med kurs :) Typiskt bara att det var den helgen jag för en gång skull anmält till tävling...

http://www.jyckarna.hundsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards