Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

101010

Av Marru - 10 oktober 2010 21:40

Jag kunde bara inte låta bli, undrar hur många det är som har det som rubrik idag   . Vi kanske skulle gift oss idag istället. För fotografen som tog bilderna på oss tyckte vi skulle gift oss den 9/9-09, men det var ju en torsdag. Nu är det ju alla fall söndag.


Annars har det väl inte hänt så mycket här. Har varit till Semla och tränat lite lydnad. För oss vart det platsliggning, linförighet och inkallning. Första platsliggningen gick inte så bra, det blev lite vakt på Lizzie där, för hon hörde en hund som skällde men såg den inte. Den andra som vi gjorde senare gick mycket bättre.


Sen tränade vi lite linförighet, det är ju bra och göra det när man har nån som tittar på och ser vad man gör för fel. Man kan ju inte själv gå och snegla på hunden hela tiden. Vi har problem med vänstersvängarna, men det tar sig väl nån gång med det.


Inkallningen har vi ju lite problem med för att hon gör ju ett glädjeskutt när hon kommer fram till mig innan hon sätter sig vid mig. Men har ju haft tur på tävlingar, antagligen så är man lite nervös så att hon reagerar lite annorlunda på mig där och skippar glädjeskuttet.


Såklart så kunde vi inte vara på Semla utan att köra lite agility. Jag tog ett par vändor med i slalomet, måste ju få bort dumheterna att hon skall gå ur för tidigt när vi kör "fel slalom". Sen tog vi en vända på hoppbanan som stod kvar sen i onsdags.

 
 
Astrid

Astrid

11 oktober 2010 17:42

Semla jag bli sugen känner jag. Ja vardagslydnad vore inte så dumt att gå med sin vovve
Tindra går så fint men rätt som det är så får hon något tokryck och drar i kopplet

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

12 oktober 2010 20:49

Hejsan!
Nu var det länge sedan vi "hördes vid" ,men nu är jag tillbaka på bloggen igen. Har bara bytt blogg:) Ni skulle valt 07-07-07 (då det är sommar) tycker jag :)
Kram Anki LBD

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards