Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

En halloweenbild!

Av Marru - 31 oktober 2010 00:39

Jag har gjort en halloweenbild, fast jag anser ju inte att det är nåt man skall fira i Sverige, men bilden var så häftig, och den var ganska rolig och göra också.


 


Igår var det inga som ringde på här, men däremot idag. Jag hade ju en fundering på godiset, hur jag skulle göra med det. Jag hade ingen lust och köpa godis för småungar för ifall det inte ringer nån så blir det bara liggande. Så då fick jag ett kanontips på hundforumet   . Det var en som skrev, ge dom frukt och russin då ringer dom garanterat inte på igen. Så när första ungen kom, det var flickan från huset på andra sidan vägen. Hon hade alla fall klätt ut sig, så hon fick en påse russin med sig   .


Tidigare under dagen så såg jag småkillarna som cyklar omkring här på området, de höll på med sina cykelrace, och helt plötsligt så kom det tydligen på vad det var för dag, så då började dom ringa på hos folk och jag hörde att de sa bus eller godis. De hade inte ens klätt ut sig, utan jag tror det bara var en stundens inlevelse, att de bara kom på att de kan ju gå runt och tigga. Jag var ute och höll på med hundarna och dom såg mig så hos oss var dom inte. Men senare på kvällen efter att hon flickan hade varit här så kom dom. Men då var jag så less på dom att jag sa bara åt dom att dom skulle försvinna. När maken kom hem hade han hört dem muttra att det är ingen idé att de ringer på nånstans för de får ju bara russin, så tydligen hade fler gjort samma sak.


Jag kommer att göra samma sak i påsk, ifall det kommer påskkärringar, de kan få russin. Skulle tro att det slutar och ringa på snart. Jag har själv inte hållt på med sånt där, hade aldrig ens en tanke att klä ut mig till en påskkärring. Men däremot gjorde en klasskompis till mig det, och hon ringde på våran dörr med en liten teckning. Men hon sa inte glad påsk, utan hon sa "den här kostar 50 öre" och sträckte fram sin teckning till pappa   .

 
 
✫Annmi

✫Annmi

31 oktober 2010 13:03

Cool bild...
Fast håller med dig & firar inget /Tass Tass i Höst ☼

http://www.annmisblogg.blogspot.com/www.ann

 
Ingen bild

Anna

31 oktober 2010 17:45

viist är den läcker kram Anna

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

1 november 2010 20:32

snyggt :)
tror jag gjort bilden för ngt/några år sedan, måste leta *ler*
Önskar dig allt gott

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

2 november 2010 01:06

Halloween fanns inte när jag var ung på -60 talet, så det har ju kommit till på senare år.
Jag brjukar inte heller ge ungarna ngt OM dom kommer och ringer på.
Tycker det är dumt tiggeri, tyvärr.
Jag har inte gjort ngt av veckans tema än, får se Om jag gör ngt överhuvud taget.
Var inget som tilltalade mig så värst denna gång.
Känner mig inte i form heller för att göra ngt från veckans tema.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
helén

helén

3 november 2010 10:08

Hallåå.. fin bild.. vi firar inte halloween heller.. men har jag nåt hemma så får de såklart.
Inte är jag speciellt störd av deras plinganden, om än hundarna skäller som tokar då de springs i dörren.. men vi har så gooa barn här runtom, å nuförtiden så har de ju hunnit bli liiite för stora för sånt. Men de bekommer mej inte om de är bakom dörren, är så van att de vill komma in å se hundarna=)

Hoppas allt är bra annars.. nu ska jag snart ut en sväng me tjejerna.. hoppas ni får en fin onsdag..kram Helén å flocken.

http://helanshala.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards