Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Micki 9 år!

Av Marru - 12 november 2010 16:00

Hur illa jag än tycker om det så blir hundarna också 1 år äldre varje år   , idag är det då våran Micki som fyller 9 år. Kommer än ihåg när vi bestämde oss för att vi nu var det dags för en hund. Maken var ju inte svårövertalad när jag sa att jag ville ha en collie. Han behövde bara se några bilder på nätet på hur collie såg ut, då sa han på en gång att en sån vill jag ha   . Men så började det hårda jobbet att försöka få tag på en. Det var ju i februari vi började söka efter en, och inga uppfödare hade valpar. Men så fick vi tips av en uppfödare att Anja på Steadwyn hade valpar. Så vi ringer dit. Jo, hon hade ju 2 valpar kvar, men tyvärr så var det bara hanar. Men det är det vi vill ha sa vi, för hade ju inte haft nån tik förut och vi var lite oroliga för löpningarna. Efter lite prat med Anja, och hon fick höra att jag har haft en collie förut så behövde vi inte åka upp och visa oss, utan vi kom fram till att vi åker upp sen och hämtar Micki när han blir 8 veckor.


Det blev en lång väntan, kommer ihåg dagen innan hörde jag på radion om en valp som gått genom isen i Svartån i Västerås. Usch, vad hemskt det var, jag skulle då se till att min hund inte kom i närheten av isar. Sen äntligen kom dagen. Mina föräldrar ville också följa med och titta på collie. Det var en riktig njutning och komma dit och direkt bli omsvärmad av en massa collie som bara ville hälsa på en. Mina föräldrar var överlyckliga, de älskar ju också collie, och det hade gått nästan 10 sen vi tog bort min första som blev 12 ½ år.


Såhär såg han ut det lilla pyret. En riktigt liten bushund.


 


Men såklart blev jag ju sjuk efter att vi hämtat han, åkte på en rejäl förkylning med feber, och blev liggande i flera dagar. Dom på jobbet måste nästan trott att jag fått valpsjuka   . Så tyvärr så fick jag ju vänta med att vara ute och busa med han.


Med åren blev han en riktigt stilig kille. Här är han vid Hedtjärn, där vi var mycket med husvagn och fiskade förut. Han bara älskade och gå i sörjan   . En gång så åkte vi på en drive in utställning i Västerås med han, måste vara samma sommar som bilden är tagen. Direkt från Hedtjärn, där han gått i lervällingen. Bara hem och borsta han lite och trimma tassarna, det var ju våran första utställning så visste ju ingenting om att trimma. Vi åkte och ställde ut hunden som han var. Han blev BIG 3. Det blev en lång dag för oss innan vi kom hem därifrån, överlyckliga.


 


Här är Micki i en av sina favoritsysselsättningar, agility. Han är helt tokig i agility. Ramen är veckans bonustema i Målarboden, så jag passade på och rama in Micki.


 


GRATTIS MICKI-ÄLSKLINGEN PÅ DIN FÖDELSEDAG, HOPPAS DU HÄNGER MED OSS MÅNGA ÅR TILL!!!!!!

 
 
paula

paula

15 november 2010 16:59

Vi har också en nioåring, Loppan, och hoppas hon ska få några bra år till...det värsta med att vara djurägare! Vi valde inte namnen på kattungarna, dom hade redan namn som vi tyckte var fina, så vi behöll dem. Torsten är en riktig torsten kan jag tala om, "ler". Jo vi går på VC i Smedjebacken, har väl fått vänta bra länge på att i vissa fall få kontakt, som med rökningen, o inte har dom ens en syster som kan ge råd och tips så därför läser jag på nätet o lånar böcker istället. Nu skulle jag blivit kallad för kontroller fyra veckor efter att jag låg på lasarettet men fick själv ringa dit idag, o dom kunde inte ens säga om det är jag som ska beställa läkartid eller dom som ska sköta det automatiskt...men vi har en bra doktor, en norrman som jag inte minns vad han heter...
Snöblask i denna förfärliga novembermånad, känner för att dra något gammalt över mig, medan du orkar köra tävlingar med alla hundar, milda makter!
Kramen

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards