Colliekompisarna

Alla inlägg under november 2010

Av Marru - 4 november 2010 21:54

Igår kväll var det då dags första inomhusträningen i Norberg. Vi har mer träningar i Norberg i vinter. Först på måndagarna är det agilityträning, först en 1½ halv timme för nybörjarna som gått kurs under åren. Sen är det lika lång tid för dom som tävlar i klubben. Men den träningen skippar vi, det blir så sent på kvällen när man kommer hem. Sen har vi ett par timmars agilityträning på onsdagar, bara för dom som tävlar, så det åker vi på. På torsdag är det ett par timmar rallylydnad, ja den åker vi ju också på.


Så igår så var det då dags för agilityträning. Det var mest fartträning igår. Vi hade 3 olika sorter korta banor. Lizzie hade bra fart igår. Men det bästa av allt, hon tog slalomet perfekt varje gång, och med en ganska bra fart. Sen fanns det en kort banan med 5 hopphinder efter varandra, bara för att träna upp fart, och där hade jag faktiskt svårt att hänga med henne. Så det var väldigt kul.


Clara igår då, jag körde bara 2 av banorna med henne. Det var en bana med tunnel,  hopp, balans och slalom. Vi tog alla hindren, med den böjda tunneln har vi lite problem, hon vill gärna vända inne i tunneln. Men hon tar sig igenom till slut. Slalomet kom jag på ett sätt med henne som verkar fungera ganska bra, men jag måste hjälpa henne mycket i slalomet. Jag måste så fort hon går genom första porten säga här, för att få ut henne till min sida igen, sen går hon automatiskt genom nästa, och då måste jag vara snabb med här, och hon kommer ut genom nästa. Så det kommer att fungera för oss. Men sen den andra banan vi körde så fanns det hopphinder, tunnel, A-hinder och gungan. Vid gungan gjorde jag samma misstag som med Lizzie en gång, jag var inte med där, så den slog ner för fort, och efter det blev hon lite rädd för gungan. Men vi fortsatte och envisades med den, så det med gungan släpper snart för henne igen.


Ikväll så har vi varit på rallylydnadsträning. Vi åkte dit lite tidigare, började med att planera en bana för den första träningstävlingen vi skall ha. Sen byggde vi en bana och tränade lite. Vi hade ett par moment från fortsättningsklassen också. Det har vi gjort under hela hösten, satt in moment från fortsättningsklassen för vi måste ju tänka framåt också, inte bara träna på momenten i nybörjarklassen. Men jag har börjat få lite problem med Lizzie, hon har börjat snacka lite för mycket när vi kör på banan. Men hon fixar alla moment i nybörjarklass galant annars, förutom snackandet.


Clara är det lite mer problem med. Hon vet bla inte var hon skall vara när det gäller fotpositionen. Det är väl det som är det största problemet. Men sen finns det andra moment hon gör jättebra, sen har hon inte det här colliesnacket. Lizzie har för övrigt börjat snacka alldeles för mycket.


När vi hade plockat bort skyltarna, så provade jag lite slalom och gunga med Clara. När man nu ändå är där så skall man ju passa på. Slalomet gick mycket bättre för Clara idag, hon gick faktiskt ganska snabbt. Men gungan var det lite strul med.  Sen hämtade jag in Lizzie och körde lite slalom med henne, och hon gick lika bra idag som igår. Vi får hoppas att det sitter i till tävlingen.


I helgen skall vi ha rallylydnadskurs, så det blir 2 dagar till i Norberg den här veckan.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards