Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Marru - 22 maj 2011 23:31

Här har det varit lugnt i helgen, inga tävlingar. Det var kanske lika bra det. Dom har ju promenadbingo här i byn, och man skall väl vissa lite intresse för aktiviteterna här i byn så jag gick den med systrarna idag. Det var ovanligt mycket folk ute och gick den idag. Men alla fall, över halva vändan så fick jag nästan dra Lizzie efter mig. Jag blev lite orolig där ett tag, för hon brukar alltid springa ett par meter framför. Men annars så verkar hon vara som normalt, äter. När alla har ätit så gör hon en runda och slickar allas matskålar riktigt rena. Så förhoppningsvis var det bara tillfällig trötthet. Maken hade tänkt att vi åker till Semla och tränar, men jag tyckte vi låter bli det. Få se om vi tränar nåt alls i veckan, beror lite på om hon verkar lika trött under början av veckan.


Annars så har jag städat lite extra under slutet av veckan, men förstår inte varför allt kring tv:nn skall bli dammigt så fort   . Man hinner bara lägga undan trasan så kan man nästan skriva sitt namn på rutan. 


Sen har jag en hel del tomatplantor också, så jag har planterat om en del av dom i större plastkrukor. De står tills vidare i mitt miniväxthus. Idag så hyrde vi en film, har ju Telias paket med tv, internet och telefon eftersom Bärkehus har installerat fiberoptik i husen. Satt och titta på vad det fanns för filmer och såg att dom hade "Vi hade alla fall tur med vädret igen" . Precis som vanligt så var inte efterföljaren alls lika bra som föregångaren, den kändes bara seg ibland.


Under tiden vi tittade på filmen så lekte jag med mitt psp, och här är resultatet. Det är väl inte riktigt enligt tuten, men den var på franska från början, och google översatte den till engelska. Dom där översättningarna vet vi ju hur bra dom blir   .


 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards