Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Rallylydnadstävling i Ånnaboda!

Av Marru - 11 juli 2011 23:44

Idag var det en riktig tävlingsdag. Ja, inte hela dagen för oss, eller på sätt och vis för mig. Jag har varit funktionär på klubbens agilitytävling under dagen. Det var klass 3 som tävlade idag. Det gick ganska snabbt. När jag åkte därifrån vid 14-tiden så var small och mediumhundarna klara redan, och det var bara large kvar.


Så på kvällen var det dags för oss och åka till Ånnaboda utanför Örebro och vara med på Pudelklubbens rallylydnadstävling. Domaren var samma som Lizzie och jag hade på midnattstävlingen. Vi hade lite strul och hitta dit, men vi kom fram i tid.


I pm:t stod det samling 17.45, banvandring 18.00 och första start 18.30 Samlingen började i tid, men den tog ju inga femton minuter. Sen var det dags för banvandring, först tillsammans med domaren och det var ju snart avklarat. Sen gick jag banan 3 gånger, och efter det snabbt in på toa för jag tänkte jag skulle gå en stund med Lizzie så att hon skulle få nosa av sig. Hon var ju nr 1, men vi hade ju tid eftersom banvandringen var nästan en halv timme. När jag kommer ut från toa, så hör jag nån ropa att nr 1 skall göra sig färdig, att nr 9 är på banan. Vet inte varför nr 9 gick först men så var det alla fall. Så jag fick ju bråttom att springa till bilen och hämta Lizzie. Vi hann ju inte förbereda oss alls. 


Hon var lite nosig och nyfiken på vad det var för ställe hon hamnat på. Men det gick ganska hyfsat alla fall. Efteråt så stod vi och pratade lite, helt plötsligt säger min tävlingskonpis, att dom har ju börjat för tidigt. Det var ju ingen av som hade en tanke på klockan, utan jag sprang ju och hämta Lizzie när dom ropade. Då hade vi gått våran bana redan när klockan var 18.10 Inte konstigt att det helt plötsligt vart stressigt när dom startade före utsatt tid.


Men sen var det lite uppehåll för mig där för Clara hade start nr 17. Clara hade jag lite tid att gå och förbereda med, och det kändes som om Clara kanske kunde gå riktigt bra. Tom att hon skulle ha en chans att slå Lizzie. Men hon nosade också lite, och var lite nyfiken på allt runt omkring, och alla dessa pudlar som hade en massa tofsar hängande både här och där. Men för övrigt kändes det bra.


Det hela slutade med att Lizzie kom på 9:e plats med 88 poäng, och Clara på 14:e plats med 83 poäng.

 
 
Annkila

Annkila

12 juli 2011 10:04

Hej!
Då var du ju i närheten av Kumla. Hade jag vetat hade jag nog åkt upp och kikat på dig :-)
Kram!

http://www.blogg.annkilas.se

 
Berit

Berit

13 juli 2011 21:11

Hej Marketta!

Vad du är duktig med dina hundar!

Jo, medlet vi använder på Hugo heter FixodidaZx och vi har använt det i fyra veckor nu och det verkar fungera jättebra på Hugo, inga fästingar.

Jag önskar dig fortsatt Skön Sommar!

Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards