Colliekompisarna

Alla inlägg den 29 juli 2011

Av Marru - 29 juli 2011 21:20

Idag har vi återigen varit på lydnadstävling i Dala-Floda. Det var Papillonringen som ordnade den. Samtidigt hade dom papillonmästerskapen, och den här gången var det faktiskt 3 pappisar med där. Förra året hade det visst inte varit nån.


Men alla fall så gick det riktigt bra idag, äntligen fick vi vårat första pris.


1. Platsliggning        10

2. Tandvisning         10

3. Linförighet           5  ( långt från förare, 1 slarvig halt, 1 sitter ej halt)

4. Läggande              8  ( släpper lite i trp, dk sitt)

5. Inkallning            10 ( dk start, släpper lite i trp)

6. Ställande              8

7. Apportering         10

8. Hopp över hinder  10

9. Helhetsintryck    6,5


Summa: 166,5 poäng och ett 1:pris och en 3:e placering  .


Vi har problem med vänsterhalterna, men starterna verkar fungera ok nu. Helheten blev så låg pga att jag råkade visst hamna lite på pälsen på hennes svans mellan läggandet och apporteringen. Vi stod ju vända åt ett håll efter läggandet och skulle vända oss mot domaren i apporteringen. Och i den vevan så råkade lite päls hamna under min fot  . Hur nu det gick till begriper jag inte, men efter det ville hon inte sitta bredvid mig mer. Jag fick locka och trixa. Fick sätta henne och sen själv försöka förflytta mig bredvid henne, men hon drog så fort jag började närma henne. Men till slut så var jag ju bredvid henne och apporteringen gick kanon. Var förresten första tävlingen jag fick frågan om vilken storlek på apport jag ville ha, och då tog jag ju givetvis den största. Då visste jag ju att hon inte tuggar.


Problemet med att hon inte ville sitta bredvid mig kvarstod ju till inkallningen, fast det gick lite fortfare och få henne och sitta där. Inkallningen gick ju också bra.


Så nu skall vi träna på linförighet, vänster halter och hålla mina fötter i styr.


Det var 3 hundar från förra lydnadstävlingen som vi var med på med där. Tyvärr hade ju 2 av dessa fått lite men efter platsliggningen på den tävlingen. En hund har börjat gnälla på platsen, och en annan vill inte ligga kvar utan går efter matte direkt. Lizzie hade en hund på vardera sidan nu som reste sig och gick idag. Hon såg lite fundersam ut när hon låg där.  Hon funderade nog över om hon skulle göra samma sak, eller om hon skulle ligga kvar. Tack och lov så bestämde hon sig för att ligga kvar.


Bild på Lizzies pris idag.


 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards