Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Agilitytävling i Dala-Floda, dag 2!

Av Marru - 31 juli 2011 21:16

Då var det sista dagen av 3 Lizzie och jag var och tävla i Dala-Floda för den här gången. Vi började ju med lydnad i fredags, agility igår och idag. Men för att inte glömma bort vägen dit så skall vi dit på en kvällstävling om nån vecka igen  . Det är ju vissa tävlingar som återkommer år från år, och dom vill man ju bara inte missa. Tex den här 2-dagars tävlingen i Dala-Floda.


Idag var det inte riktigt lika bra dag som igår. Vi började med hoppklass idag. Banan hade ett par ställen som verkade knepiga och jag funderade in i det sista hur jag skulle göra. Antar att det var därför det gick som det gick. Det var ett ställe där jag gjorde nåt som jag inte hade planerat, ett blind byte på helt fel ställe istället för ett framförbyte på rätt ställa  . Vilket troligtvis resulterade i att jag inte hann springa till andra änden av en tunnel innan Lizzie kom ut, och sen visste hon inte vart hon skulle. Så hon sprang förbi hopphindret hon skulle hoppa över, när jag försökte få henne på rätt sida så hoppade hon över det från håll så vi vart diskade. Men vi fortsatte resten av banan ändå. Hon hade ju en väldig fart idag igen. Det är nog så att min hjärna inte hinner med i hennes nya hastighet. Förut har jag ju hunnit göra i princip vad som helst, men det är inte lika lätt nu.


Sen blev det dags för agilityklass. Där gick det ganska bra. Men idag så var det gungan som spökade trots att det nästan inte var några problem alls igår. Först så tvekade hon ju lite på väg upp på balansen, men upptäckte att det inte var gungan så då satt hon fart. Sen kom den där gungan i slutklämmen, och hon ville springa förbi den, så det blev en vägran där. Men jag fick upp henne, men så stod hon där och funderade ett tag på vad hon skulle göra. Så det slutade med att vi kom på 35:e plats idag. Tiden har jag glömt, och resultaten har inte kommit ut än.


Sen satt jag och tittade på klass 2 när dom körde, ja vi hade ju suttit där vid mitt tält och tittat på alla andra klasser också. Vi kom fram till att dagens domare på agilitybanan inte var  vidare. Det var massor av saker som han missade. Bla flera som klappade sin hund vid gungan, det blir ju disk. Det var tom några hundar som hade gått ner på balansen, och gått upp igen som inte vart diskade fast dom egentligen skulle. Just dom såg jag inte, men jag hörde dom andra i tältet pratom det, och några som satt en bit därifrån.  Jag förstår att det kan vara svårt att hinna med och se allt ibland, fast nu var det ganska mycket missar. Dessutom så bör nog domaren tänka på sånt när han/hon bygger banorna, och kanske skall man vara lite rörligare också.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards