Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Marru - 4 september 2011 20:17

Idag for vi till Kungsör igen, fast idag behövde vi inte upp så tidigt. Åkte inte hemmifrån förrän ca 10.30 Så jag hann tom gå morgonpromenaden med systrarna. Det är så bra att vi kan åka flera i samma bil. För det mesta så åker vi 2, men ibland är det nån som missat och anmäla sig eller bara inte kan så då åker vi tom 3 i samma bil. Vilket vi har gjort idag och igår. Vi försöker alla fall planera så att ingen av oss behöver åka ensam om vi är flera till samma tävling. Det blir ju mycket billigare på det viset.


Men alla fall så började vi med hoppklass idag. Början av banan tyckte jag verkade väldigt krånglig, sen var den en del i mitten också som kändes knepig, och jag fick inte riktigt grepp om det. Därför gick det ju lite som det gick, det blev en del fel som påverkade tiden, men vi fick inga hinderfel. Däremot slutet av banan   . Jösses tänkte jag för mig själv, här blir det och lubba av. Dom sista hindrena låg på utsidan av banan. På en kortsida platta tunneln, och en kort tunnel. Sen blev det en högersväng och på det 2 långa tunnlar och ett hopphinder före mål. Allt fifflande slutade med att vi fick 2.02 sek i tidsfel, och kom på 6:e plats.  Men jag är jättenöjd med det. Dessutom så hade jag inte velat ha en tredje pinne i hoppklass heller. Inte roligt och vara i klass 2 i det ena och klass 1 i det andra. Särskilt när man inte har några pinnar i det andra.


Sen efter en lång väntan så blev det äntligen dags för oss att köra agilityklass. Large var den sista klassen på den banan. Den här banan var mycket knepigare. Det var ingen man kunde köra på riktigt med fart, om man inte hade en snabb hund som var väldigt lyhörd. När jag gick banan så kände jag att den här banan kan nog passa Lizzie och mig. Det var bara ett ställe jag var lite fundersam. Hon skulle över ett hopphinder, runda hinderstödet och komma tillbaka för att hoppa över ett som låg i vinkel med den förra, och sen i slalomet. Vi fixade den, och när vi fixade slalomet också utan problem så tänkte jag bara att nu gäller det. Så jag sprang utav bara sjutton. Gjorde ett blindbyte mellan ett hopp och balansen, och såg till att följa med henne ända ner på balansen så att hon inte fick nån chans att hoppa över kontaktfältet. Hindrena i den klassen satt väldigt tätt ihop. Dom hade ju bara utnjyttat bara halva planen jämfört med igår.


Men det gick trots allt kanonbra, vi kom på 7:e plats, och Lizzie fick den sista pinnen i agilityklassen. Alltså den sista som delades ut, men det var den första för oss   .


Nu har vi en agilitytävling nästa helg, på lördagen skall vi till Hofors. På söndag är det rallylydnadstävling i Uppsala på schemat, för både Lizzie och Clara.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards