Colliekompisarna

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Marru - 10 september 2011 19:41

Nu börjar det bli glest med agilitytävlingar. Vi har bara 3 tävlingar kvar för i år, och nu är det lite tveksamt med en ifall vi åker eller inte. Men idag var vi då i Hofors.


Vi började med hoppklass där. Banan verkade vid första anblicken ganska simpel, men alldeles på slutet var det nåt jag aldrig sett förut   . Det var ett hopphinder, en tunnel och ytterligare ett hopphinder, och alla tre stod såhär l   l   l . Alltså det första l är hopphinder, det andra l är en kort tunnel, som stod sådär, och det trejde l är ett hopp.  Tunneln hade en valfri ingång. Jag fick order av en som vet och kan att jag skulle skicka in Lizzie i den övre ingången, och det var väl inga problem med det. Det gick bra. Problemet var bara att eftersom jag inte behövde gå alldeles inpå ingången så sprang jag istället på andra sidan. Vid nåt tillfälle så tappade bort Lizzie så hon sprang förbi hopphindret efter tunneln. Kanske hjälpte det lite till också att jag istället för hopp sa genom. Hon vart väl lite fundersam på vad det var för nåt hon skulle springa igenom  . Så vi fick 5 fel där. Men det gjorde inget. Hon var ändå så långsam på gungan idag. Det är lite av och till där, ibland är hon snabbare, ibland långsammare. Tiden vi hade var nåt på 57 sek, och referenstiden var på 53 sek. Lite mer fart skulle vi behöva i slalomet. När vi tränar är hon snabbare, men då springer jag lite före henne. Men på tävling så vågar jag inte riktigt göra det, hon har ju gått ur så många gånger på tävlingar. Så vi får träna mer på säkerheten där. Men ingångarna tycker jag hon fixar bra, för det mesta.  Ja, vi kom ju alla fall på 10:e plats, om jag inte kommer ihåg helt fel. Men nånstans därikring var det alla fall.


Sen blev det dags för hoppklass, och den banan kändes ganska bra. Men jag hade ju tittat på small och medium, och det var inte många i dom klasserna som klarade banan. Men eftersom Lizzie för det mesta följer mig ganska bra, så kände jag att det här kan bli bra. Och det blev det också    . Vi sprang banan utan ett enda fel, och tiden lät ganska hyfsad när jag hörde speakern, nåt på 37 sek. Det var en från klubben, hon som har agilitykurserna, och är den drivande personen i våran klubb i agilityn, hon sprang direkt till sekretariatet för att titta vad vi fick för placering. Hon kom snart ut och sa att vi låg på fjärde plats. Det var bara några ekipage efter oss för vi var på slutet. Så det var bara och stå där och vänta och se vad som händer. Men jag var alla fall till inroparens tavla och räknade hur många som var inringade, och det var 30. Så jag räknade ut att då är det 5 som får pinne. Så nu steg spänningen, skulle vi få våran sista pinne i hoppklass, eller inte. Vi hamnade då på 4:e plats. Men det kändes fortfarande lite osäkert eftersom dom inte ropa ut vilka som skulle lämna in böckerna. Men till slut så fick reda på det, och vi var med bland dom som fick en pinne   .


Så from idag så tävlar Lizzie och jag i klass 2 i hoppklass. Våran första start blir på våran egna tävling om ett par veckor. Skall verkligen bli spännande och se hur det kommer att gå. Men vilket otroligt slut vi har haft på tävlingssäsongen. Det har inte gått en månad än sen våran första pinne, och nu har vi 4, och kommit upp i nästa klass i hopp.


Imorgon är det nya utmaningar som gäller men mer om det imorgon   .

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards