Colliekompisarna

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Marru - 11 september 2011 22:57

Idag var vi till Uppsala, systrarna och jag. Vi var på en rallylydnadstävling för att jaga efter vårat tredje godkända resultat  . Det var så många anmälda att nybörjarna var delade i 3 grupper. Lizzie och Clara var delade i 2, men det fick jag ändrat. För Lizzie hade startnr 3 och Clara 8. Eftersom dom var i vardera gruppen så visste man ju inte hur det skulle gå, den ena gruppen kunde ju vara långsam och den andra snabb. Kanske hade fått klona mig till slut  . Så vi hamnade på en grusplan, vilket var till nackdel för Clara och fördel för Lizzie, tror jag. Den andra banan var på gräsplan.


Jag började med Lizzie. Vi fick nåt som vi brukar få väldigt sällan, avdrag för sträckt koppel. Brukar normalt få högst en, men nu hade vi flera. Sen hade vi långsam gång, en front med ingång från sidan och fortfarande långsamt. Där ville Lizzie gärna köra med lite colliesnack. Men det vart inte så mycket att vi fick avdrag där. Senare kom vi till läggande under gång. Vet inte vad jag tänkte där. Lizzie la sig på en gång när jag sa ligg. Men så fick jag för mig att hon kanske inte skulle göra det, så jag var på väg och visa med handen, men då satt hon sig upp. Så vi fik 10 poängs avdrag där. Annars tycker jag att det hela gick ganska bra. Tycker det var väldigt mycket snurrar och svängar på banan. Det hela slutade med 76 poäng. Placering vet jag inte för dom skrev aldrig ut det på protokollet.


Sen blev det till slut dags för Clara. Jag gick med henne före där på grusplan. Tänkte prova ifall hon kanske ville ligga där, och det ville hon ju inte. Så vi fick träna lite där, och med godis så går ju allt. Sen var det bara och vänta på våran tur.  Clara kändes lite frånvarande, och fick lite avdrag. Hon var också väldigt långsam. Men för övrigt tycker jag att det gick bra det mesta. Lite småavdrag pga sträckt koppel och bristande samarbete, men inget farligt. Sen till slut så kom vi också till läggandet. Jag borde ha gissat det, hon ville inte lägga sig. Så jag sa att jag gör ett omtag. Då la hon sig. Så vi fick 10 poängs avdrag där, och inte mer. Clara slutade på 75 poäng, bara ett poäng mindre än Lizzie.


Så nu har båda 3 godkända resultat. Men bara Lizzie får starta i fortsättningsklass i Dala-Floda nästa helg. Clara får vara kvar i nybörjarklassen ett tag till. Vi behöver träna lite till. De har även fått nån sorts titlar. RLD N heter den, och betyder rallylydnad nybörjare.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards