Colliekompisarna

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Marru - 24 september 2011 19:00

Det är ju ett par veckor sen Lizzie vart uppflyttad till hoppklass 2 i agility. Idag var det då premiär och det på hemmaplan  . Tävlingen började med 2 agilityklasser. Våran otur att vi bara får springa ett lopp per dag. Det var bara ett hopplopp idag, och imorgon är det bara ett agilitylopp i klass 1. Tyckte först att hoppbanan såg lite svår ut, när jag tittade på dom mindre hundarna som sprang före dom stora. Men sen när jag gick banvandringen så upptäckte jag att det fanns väl inget egentligen som var svårt, förutom att jag skall komma ihåg banan. Det är ju lätt hänt när man är där ute på banan att man i farten glömmer bort vart man skall.  Det var en tunnel som skulle tas 3 ggr. Sen var det lite snurrande bland några hopphinderskombinationer.


Sen blev det till slut våran tur och springa. Jag fick nästan Lizzie och stå kvar vid starten. Det viktiga var att jag hann förbi första tunnelingången så att hon inte springer in i den. Det gick bra, sen var det lite hopphinder och några tunnlar, sen kommer vi till slalomet som ofta brukar bli fel för oss. Men hon tog hela slalomet rätt. Undrar om poletten har ramlat ner att man faktiskt skall ta alla pinnarna i slalomet. Så vi gick banan felfritt. Ok, 9 sekunders tidsfel fick vi, men det gör inget. Vi nollade ju alla fall, och det var ju bra. Vi blev ivrigt påhejade efter hela banan av Helen, Colliekompaniet. Jag hörde nog hela vägen när du skrek, du måste ha blivit alldeles hes  .


Ja, så våran debut i hoppklass 2 slutade med noll hinderfel, dryga 9 sek tidsfel och en 6:e placering. Nöjd????? Ja, det är jag.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards