Colliekompisarna

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Marru - 17 december 2011 22:57

Idag hade vi den tredje tävlingen i Vintercupen. Tre agilitylopp idag, med 2 hundar. Det blev lite springa det, men jag tyckte inte alls att det kändes jobbigt. Kanske konditionen börjar bli bättre till slut. När det är agility så startar vi med dom mindre hundarna, så Lizzie och Clara fick vänta ett tag på sin tur. Men det var inte så kallt ute idag, och de hade täcken på sig båda två så det gick bra.


Lizzie fick starta först av systrarna idag, och det gick kanonbra. Det kändes kanonbra, och det flöt på så bra så. Finns väl inte så mycket att orda om det. Vi kom på 3:e plats, och första gången vi fick pris på våra egen tävling. 8 vintercupspoäng fick hon också där.  Sen blev det Claras tur. Hon gick också bra, fast det gick inte speciellt fort för henne. Men hon är ju nybörjare så man kan inte kräva för mycket av henne än. Det var ju bara tredje tävlingen för henne än så länge. Och när man tänker på att i somras när vi försökte med en tävling så ville hon inget alls, så har det gått kanonbra nu. Hon tog alla hinder, men gick in i slalomet från fel sida, så jag fick ta om henne. Sen råkade hon ju hoppa över ett par pinnar, men det såg inte domaren. Och det är ju det han visar som gäller, och nu visade han inget  . I och med att hon hoppade över 2 pinnar så gick hon ju ur rätt. Jag var ju emellan domaren och Clara så det var ju inte så lätt och se vad som hände bakom mig  . Ibland är det bra och vara lite rund. Men sen fixade vi resten av banan, och Clara kom på 13:e plats. Så det hade ju ingen större betydelse om vi vart diskade eller inte.


Sen efter dom små hundarna vart det dags för lopp 2. Den här gången var Clara först ut. Banan började med hopp, hopp och balans. Nästan bredvid balansen låg en tunnel. Jihooo tänkte Clara, en tunnel och for rätt in i den. Det positiva i det är ju att hon börjar få lite sug på hinder själv. Ja, vi vart ju diskade därmed. Sen vart det lite hur som helst med resten av banan. Sen var det dags för nästa syster. Lizzie fixade början galant, hon visade inte ens tecken på att vilja dra in i den där tunneln. Sen efter halva banan så var det lite trixigt med att få in i slalomet efter en tunnel och ett hopp. Men Lizzie fixade det bra, när Lizzie hade fixat slalomet så kände jag att den svåra delen av banan var avklarad, att nu är resten en piece of cake. Så då drog jag på mot nästa tunnel. Men......vart tog Lizzie vägen   . Tittade bakom  mig, ingen Lizzie där. Jag vet inte riktigt vart hon var, om hon sprang bakom mig, eller in i fel tunnel. Men helt plötsligt kom hon och inte vet jag varifrån hon kom  . Ja, det var ju en del som hade roligt åt oss. Men vi fortsatte väl resten av banan fast vi blev diskade.


Sen fick systrarna vänta ett tag igen när dom små hundarna sprang. Återigen så fick Clara gå ut först. Början var det hopp, hopp och sen tre tunnlar på raken. Mitt största orosmoment där var att dom skulle ta fel tunnelingång i den tredje tunneln. Man skulle ju inte in i den som var närmast. Men det gick bra, och återigen så hoppade Clara över ett par slalompinnar i slalomet, men återigen misssade domaren det för jag var emellan  . Men det spelar ingen roll för det vart nåt annat strul där så vi diskade oss i alla fall. Sen blev det dags för Lizzie. Var väl lite mer orolig där att hon skulle dra i fel tunnelingång, men inga problem. Slalomet fixade hon bra. Sen kom nästa orosmoment, det stod ju ett hopphinder alldeles bredvid den tunnelingången man fått oroa sig för en gång tidigare, att hon skulle dra in i tunneln istället för över hoppet. Men inga problem. Men sen klantade jag till det. Gjorde ett blindbyte mellan ett hopp och A-hindret. Anledningen till att jag gjorde det var att jag trodde hon skulle dra på ett hopphinder som stod alldeles framför A-hindret på andra sidan, och hon skulle in i en tunnel. Så resultatet blev ju att jag inte hann med blindbytet riktigt så hon sprang förbi A-hindret. Hade jag inte gjort det bytet så hade vi kanske klarat oss felfritt. Men nu fick vi en vägran. Men trots det så kom vi på 5:e plats, och Lizzie fick ännu mer vintercupspoäng.


Ang vintercupspoängen så har vi ingen strävan att vi skall vinna eller nåt sånt, för nån sån chans har vi aldrig. Men däremot så tycker jag det är roligt att man får nåt poäng alla fall. Det peppar upp lite, även om man skulle längst ner i listan, men man är inte utan poäng. Om jag räknat rätt så fick Lizzie 14 poäng idag, och har då sammanlagt 25 poäng.   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards