Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Marru - 1 januari 2012 21:38

Ja, då är årets första dag snart slut. Sov lite länge än vad jag brukar idag, trots att jag inte gick och la mig nå speciellt senare än jag brukar. Satt och slappade lite på förmiddagen, och när jag öppnade dörren för att gå ut med systrarna så var det första ordet jag sa "fan" . Då hade det börjat snöa under tiden jag var på toa. Det har ju inte kommit så mycket, och det verkar som om det var töväder. Så snart slipper vi det också. Vi gick en vända till Hagudden. Jag tycker det är så bra och gå med systrarna där för där finns det stora fria ytor där dom kan köra sitt race. Behöver inte oroa mig över att de springer på nåt och göra sig illa. Lizzie får ju sina dampanfall, och då tittar hon inte vart hon far fram. Senare på dagen så värmde jag upp en köttbit och lite potatisgratäng från igår. Nästan lika gott idag som det var igår  .


Sen blev det ju dags snart för dagens höjdpunkt. Årets första träning. Vi började med en timmes lydnadsträning först. Lizzie och jag tränade mest linförighet och vänster halter. Det är inte lätt med dom där halterna, men jag skall försöka få dom så bra som möjligt innan tävlingen i slutet på januari. Lite problem med inkallningen är det också fortfarnade. Hon gör ju det där glädjeskuttet när hon kommer fram till mig, och där får vi ju avdrag. Läggandet och ställandet går bra under träningarna. Men hur det går på tävling det är ju en helt annan historia   . Men vi skall ju träna mer innan tävlingen.


Sen blev det dags för nästa träning, agility. Vi gjorde en bana och Lizzie och jag körde den 3 gånger. Det var första gången på länge vi gjorde ett bakombyte, och det gick bra. Men nu hade hon sån drag framåt att det fungerade bra.  Tänk om Lizzie höll farten hon fått upp nu till tävlingarna. Då kanske hon får sina 2 pinnar hon behöver för att komma upp i tvåan i agilityklass.


På tisdag är det dags för agilityträning igen. Men då tar jag bara med mig Clara. Lizzie får stanna hemma så då kanske hon är riktigt taggad till lördagens tävling   .


Ja, det var väl vår första dag det här året. Nu sitter jag här och tittar på Morden  i Midsomer samtidigt jag skriver det här.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards