Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Marru - 2 januari 2012 21:58

Idag är det en helt vanlig trist måndag. När jag vaknade imorse så var jag tvungen och lyssna extra noga. Det lät som om det regnade. Jepp, såg när jag öppnade persiennerna att det såg ut som isgator. Men när jag gick ut så var det ju faktiskt inte så farligt, det var mest bara modd och blött. Nu under kvällen har de frysit på så det är ju lite värre. Jag var med mamma till vårdcentalen för att pk-värde i förmiddags. Sen var vi och handlade, efter det fikade vi en stund och sen åkte jag hem för maken ville ha bilen så han kunde åka iväg och träna.


När han åkt så gick jag en promenad med Micki och Farina, maken sa att han gått med systrarna. Efter den promenaden tog jag ut Lizzie och tränade vänsterhalter. Jag tror att vi kanske kan få till det till tävlingen. Men vi måste nöta på det nästan varje dag. Sen gjorde vi ett par inkallningar. Jag måste ju få bort det där glädjeskuttet när hon kommer fram till mig. Det får jag ju bort när vi tränar för då säger jag fot precis när hon är ca 2 meter ifrån mig. Men däremot det där att hon skall hålla på och dutta mig på handen när hon kommer, det blir värre med.


Efter det så tog jag ut Clara och försökte få henne och sätta sig bredvid mig så fort jag stannar. Där får jag jobbba mer. Märkte ju i torsdags när vi tränade att jag fick säga åt henne flera gånger att hon skulle sitta. Det skall jag inte behöva göra. Så idag tog jag klickern och gick ut för att jobba på det.


Imorgon blir det agilityträning, då tar jag bara med mig Clara. Får hoppas att det går bättre där.




Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards