Colliekompisarna

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Marru - 5 januari 2012 23:00

Ikväll gjorde vi ett dubbelpass, alla fall Lizzie och jag. Vi började med att träna lydnad, vi åkte dit en timme tidigare än normalt. Jag hann ju köra lite linförighet med Lizzie innan dom andra kom. Vi börjar få pejl på vänster halterna nu. Provade i måndags med att vrida vänster fot framför henne samtidigt som jag vrider kroppen åt vänster. Dom flesta gångerna så satt hon perfekt, och det är jag nöjd med. Nu är vi på G på den fronten. Annars under dom andra momenten så läggandet och platsliggandet så ville hon sätta sig upp för tidigt. Det är en sak vi måste jobba på. Vi skall ju tävla årets första lydnadstävling om 2 veckor. Ja, om hon inte börjar löpa precis då. Hon löpte ju i mars sist, vid påsken. Vi är ju 3 från klubben som skall åka dit, så idag körde vi igenom hela lydnadsettan.


Sen byggde vi en nybörjarbana och en fortsättningsbana, och tränade på dom för vi har ju en träningstävling på söndag. Jag var nöjd i det stora hela med båda flickorna. Lizzie har lite problem med läggandet under gång i rallylydnaden. Vet inte om det är det som spökar att jag stannar också, när jag säger ligg, istället för att fortsätta och gå som i lydnaden.


Sen när alla tränat klart så byggde vi agilitybanan för lördagens tävling. Det blir en tävling efter dom nya agilityreglerna. Med valfri slalomingång och tunnelingång. Valfri tunnelingång har det ju funnits tidigare i agilityn, men inte att man kan välja från vilken ände man skall gå in i slalomet. Det tycker jag låter lite knepigt, så vi får väl se hur det fungerar. Jag är inte riktigt säker på om jag tycker om det. Det blir ju mer och hålla reda på. Men vi får se på lördag hur det blir med det.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards