Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Vintercup i Norberg!

Av Marru - 7 januari 2012 18:30

Då var det dags för årets första Vintercupstävling idag.   Vi skulle prova på dom nya reglerna    . Valfri tunnelingång.  Inte för att jag förstår vad det skall vara bra för. Det blir ju ännu mer och tänka på. Ja, i vilket fall som helst så skulle det det provas på idag. Det var ju annan nyhet också, fast den bryr sig inte vi oss om, utan vi fortsätter som förut. Det gäller slalomet. Numera måste man ta om från början ifall hunden går ur, eller missar en pinne, annars blir man diskad. Men vi tänker fortsätta som förut, går nån ur slalomet eller hoppar över en pinne. Inte tänker vi ställa oss och krångla med slalomet mer. Nej vi fortsätter som om inget har hänt förut.


Men för att göra hela lite kort, så kan jag skriva att Clara diskade i alla 3 loppen. Hon var lite på det humöret hon var i Ludvika i somras. Hon ville bara springa förbi alla hinder. Inget hoppande där inte.


Det var i första loppet vi skulle prova valfri slalomingång. Det stod 2 hopphinder, en tunnel och slalomet efter varandra, alla i den här ledden l  l   l   l  . Man skulle ta dom 2 första hopphindrena först, sen skulle man ta tunneln, med valfri tunnelingång, sen slalom med valfri tunnelingång, återigen genom tunneln med valfri tunnelingång, och sen vidare på dom 2 hoppen igen. När jag gick banvandringen så planderade jag så att jag skulle få Lizzie på min vänstra sida i slalomet.  Visserligen spelar det ingen roll vilken sida hon är på. Men när jag gick banvandringen så tänkte jag på Clara också, och hon fixar inte fel sida. Men alla fall, när vi kom ut på banan, så skickade jag in Lizzie i tunneln, och när vi skulle till slalomet så kom jag på att det var ju inte alls så här jag hade planerat. Så då fick jag snabbt tänka om , hur jag skulle göra. Men det gick ju bra alla fall. Lizzie kom på 7:e plats, och fick lite tidsfel där.


Andra loppet var precis som förr, att domaren bestämde slalomingången. Så då slapp man tänka på det   . Det var mer en springbana över den. Men på slutet höll det på och gå galet. Jag skickade Lizzie över ett hopphinder, sen stod nästa i 90 º vinkel, men Lizzie såg ett som stod nästan framför som hon tänkte ta. Det hade jag ju inte en tanke på att hon skulle dit, så jag fick vråla i lite åt henne. Så hon tvärnitade, och så kom hon till rätt hopphinder. Så vi klarade oss på den banan också. 12:e plats kom vi på där, även lite tidsfel där. Lite dryga 2 sekunder, och det var nog det där när hon var på väg på fel hinder.


Tredje loppet var desto rörigare istället. Det var väldigt besvärligt och gå banvandringen på den. Det var ju hopphinder mitt i banan, och dessa skulle man vara på ofta och mycket. Så när man gick banvandringen så var det nästan 30 pers som stod där och stampade på varandra. Det var lite svårt få koll på hur banan gick. Kände att jag inte riktigt hade pejl på den banan. Men vi fick till det. 5:e plats blev det där, men även där lite tidsfel.  10 vintercupspoäng blev det sammanlagt för oss idag. Roliga banor var det också, fast den jag tyckte minst om var ju den med valfri slalomingång. Jag tror inte att den kommer att dyka upp så ofta på tävlingarna. Valfri tunnelingång har det ju varit i flera år, men det är inte många tävlingar som vi har råkat ut för där det varit valfri tunnelingång. Och vi har ju varit på en hel del agilitytävlingar under dom 2 sista åren.




 
 
Astrid

Astrid

8 januari 2012 11:42

Så fint du har gjort sedan sist jag var här
Jag har nästan inga tomtar och i år tog jag inte fram allt heller.
vi skulle ju åka bort
Så svårt det verkar med agility
Men nu ska jag ut på en sparkrunda med Tindra, honko och tittade mig djupt i ögonen

http://astridlarsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards