Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Marru - 8 januari 2012 21:15

Idag hade vi då en träningstävling i rallylydnad på klubben idag. Det var ju en del avanmälningar. Men det vart alla fall ca 20 tappra som var med alla fall. Det var ju lite kallare idag än igår, -10 minst. Vi började med nybörjarklassen och jag var domare där. Måste säga att förra tävlingen där vi utbildade oss till skrivare några på klubben, det var en bra tävling. Vi stod ju  med en riktig rallylydnadsdomare, och det var bra träning för oss som ibland är domare på våra egna träningstävlingar. Kände att jag hade mycket bättre koll på vad som blev fel än förut, men bättre kan det bli. Ibland blir det så mycket fel efter varandra, att man inte hinner med ens som domare. Men mycket bättre än förut kändes det alla fall. Vi hade även några nya ekipage hos oss, och dom tyckte det var trivsamt på våran tävling. De skulle anmäla sig till dom 2 som är kvar, i februari och mars. Det är alltid kul. Vi har ju redan några stammisar  . De är med på alla våra agilitytävlingar också, bara för att dom tycker det är så trivsamt på våran klubb, och att allt bara flyter på.


Sen blev det dags för fortsättningsklassen, och jag startade som nummer 2 med Lizzie. Hon var ju sitt gamla pratglada jag. Men hon skäller inte, och det är ihärdigt skällande man får avdrag för. Nej, Lizzie kör med vanligt colliesnack bara   . Var och gick lite med henne ute före tävlingen, ja hon snackade ju så mycket att jag ville inte vara inne med henne att hon inte skulle störa Sussie som var inne på banan  med sin Lupus. Alla fall så provade jag lite vänstersnurrar med henne, och dom satt perfekt. Nu skulle hon Agneta Hjelm, rallylydnadsdomare så oss   . Hon har ju muttra lite över att vi inte får till vänstersnurrarna, men nu sitter dom. Fast det är väl kanske lite från dag till dag. Dom går ju väldigt mycket på humöret damerna.


Ja, så gick vi in när det blev vår tur. Hon snackade ju lite fortfarande. Men i det stora hela gick det bra. Hon var lite nyfiken på doften i 8:ans frestelse, och lite andra småfel. Men det blev bara 5 poängs avdrag, så hon fick 95 poäng och kom på 2:a plats.


Clara hade jag absolut inga förväntningar på. Hon är ju väldigt beroende på humöret. Vill hon inte så spelar det ingen roll ifall vi tränar eller tävlar. Samma sak om hon är på bra humör, då kan hon gå hur bra som helst. Ja, idag var det alla fall en sån dag då hon var på bra humör damen. Fast hon hade fått ligga i bilen med Lizzie och vänta på att få komma ut och göra nåt. Det var inte mycket och klaga på där, det var vissa saker som hon var lite sen på. Men alla fall så fick hon bara 11 poängs avdrag. 89 poäng och en 4:e placering.


Nästa träningstävling så blir systrarna blå hemma. Tror jag skall börja spåna på en bana till nästa tävling, ifall jag kommer på en. Jag har en liten idé, fast jag vet inte om det fungerar. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards