Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Lite slö idag!

Av Marru - 3 februari 2012 22:04

Det har varit lite slött här idag. Vaknade ju vid 4-tiden imorse av att jag var toanödig. När jag var där så kände jag att huvudvärken var på väg, så jag passade på och ta en värktablett. Men innan den började verka så hade jag ganska rejält ont i huvudet, och kände mig lite illamående. Men vilken underbar känsla det är när man har ont i huvudet, och man tagit en värktablett och när man känner efter en stund hur värken bara rinner ur en. Så har det varit för mig varje gång jag haft ont i huvudet och tagit en värktablett. Får ligga i en ca 20-30 minuter, sen känns det som om värken bara rinner ur en. Men jag kände mig ganska bra alla fall när jag vaknade. Lite efterkänningar av huvudvärken hade jag, men inte mer. Så jag gick ut med systrarna, och efter det åt jag frukosten. Men efter lunchtid kände jag mig nåt så otroligt trött, och frysen. Så jag tog en filt och la mig på soffan och sov säkert en timme. Vilket visserligen straffade sig ännu mer, för efter den tuppluren vart jag ännu segare.


Men till slut så fick jag upp lite energi, och började baka. Tänkte fixa fikat till söndagens tävling, och tänkte baka nåt som jag aldrig gjort förut. Tänkte att ifall det inte blir bra, så har jag morgondagen på mig och hitta annat. Men det vart kanonbra. Jag har länge varit sugen på att göra en toscakaka, men har alltid trott att det är jättesvårt. Men det var hur lätt som helst. Det blir säkert mer av den i framtiden. Hittade receptet här.


Får väl hoppas att temperaturen sjunker lite till imorgo och söndagen när vi skall ha tävlingar. Maken har fixat nåt till bagageutrymmet för att systrarna skall kunna ligga varmt. Sen har jag ju täcken på dom också. Så det går säkert bra. Skall bli spännande och se vad det vart av den där banan vi byggde igår. Det gick inte och gissa sig till hur den kommer att gå. Den skall ju göras om till 3 olika banor också, utan att vi behöver flytta på hinder. Men en sak vet jag, det blir alla fall nåt slut med slalom på raksträckan före mål. Det gillar jag inte för före mål skall man ju gasa på och inte sakta ner för nåt slalom.  Ja, imorgon vid den här tiden vet vi ju hur det har gått.

 
 
Gunilla

Gunilla

4 februari 2012 18:26

Toscakaka har jag oxå varit på gång att baka några ggr, men oxå trott att det varit svårt. Letade upp recptet på min iphone, så jag ska testa det framöver att baka en toscakaka. Tycker oxå det är så gott ibland med sådan kaka.
Har så mycket kak recept så jag ska baka en del av dom framöver.
Kallt här oxå, var ut tidigare på en promenad i solen, men det var lite kallt om benen, så jag skulle tagit två par långbxor på mig. Var ca -12 grader så det är kallt det oxå.

Kram
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards