Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Marru - 6 februari 2012 23:15

att skriva nåt här idag. Eller jag gjorde väl det om jag skall vara riktigt ärlig. Tur man kan ändra datum och tid, så att det ser ut som om jag skrivit idag, eller igår. Fast jag egentligen skrev imorgon eller idag   . Fundera på det ni.


Fast jag har varit lite irriterad idag så jag kom av mig lite. Inte vart det bättre av att jag började slåss med dom där förbaskade koderna i htlm-kit för ett script som jag har gjort. Script är lika med mailmall. Fast det kanske inte säger vanliga människor så mycket. Men dom som har eller har haft OE, vet ju att det där fanns färdiga så kallade stationarys. I OE, eller Outlook Express så kunde man göra egna mallar direkt i programmet. Det var bara och välja fliken källa, och vips så var alla koderna där. Men nu har Microsoft bestämt att det skall man inte kunna göra i dom nya mailprogrammen. Tack Microsoft för det   . Nu är det betydligt omständigare. Nu måste man göra det i tex ett särskilt html-program. Visst det går ju det också. Men krånglet slutar ju inte där. När man gjort det så skall det sparas. Sen klickar på det sparade scriptet, så öppnas den i Internet Explorer, och därifrån kan man skicka det till sitt mailprogram, i mitt fall WLM. Allt det där går ganska bra. Förutom att det händer nåt med mitt script på vägen till WLM. Fonten och textfärgen jag har valt till min mall försvinner. Jag har frågat efter hjälp och fått hjälp, men begriper inte ett jota tydligen för jag får inte till det.


Ja, så då gav jag upp den. Så då tänkte jag att gör en lektion i psp istället. Hela bilden är klar, och helt plötsligt så står det högst upp i programmet "svarar inte" . Och så har jag gjort det gamla klassiska, lagt ner en massa jobb på en bild, och inte sparat det. Då hänger programmet upp sig, och jag får stänga ner och allt försvinner   .

Fine, då är det lika bra och lägga ner allt det där och spela lite Mahjong. Men nu tänker jag gå och lägga mig till slut.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards