Colliekompisarna

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Marru - 7 februari 2012 23:34

Ja, idag var det ju en helt vanlig tisdag, med agilityträning på kvällen som vanligt. Eller vanlig och vanlig. Herr Reinfeldt tycker visst att människor skall jobba tills dom fyller 75 år  . Undrar hur han tänkte där. Lyssnade på radion på väg till träningen. Hörde en liten stund på dom här nyheterna, Lättfattat eller vad den nu heter. Där spelade dom upp några lyssnaråsikter om det förslaget. Det var en karl som ringde in, han var busschaufför. Han sa bra "hur många skulle vilja åka med han när han är 75, när han inte trodde att han själv skulle vilja åka med sig själv. Ja, det är ju lätt och komma med såna förslag när man själv troligen inte gjort nåt kroppsligt ansträngande. Inte behöver han oroa sig heller över pensionen med alla fallskärmar och bonusar hit och dit. Man blir bara så irriterad. Ja, jag blir irriterad bara jag ser karln. När man tittar runt omkring i samhället, så är det inte många 75-åringar som jag skulle kunna tänka att dom kan jobba. När kommer den dagen när dom här med sina höga inkomster skall börja betala för sig. Dom roffar ju bara åt sig mer och mer. Dom skall ha fallskärmar, bonuslöner samtidigt som dom har nåt högtavlönat uppdrag på nåt annat ställe. En sak säger jag bara, jag tänker inte jobba längre än till 65. Jag är nog glad om jag klarar av att jobba så länge ens.


Skall alla arbetslösa ungdomar fortsätta och gå arbetslösa bara för att människor skall jobba tills dom är 75. Undrar hur det kommer sig att jag inte känner nån 75-åring som är frisk nog att kunna tänkas jobba till 75.


Annars gick agilityträningen kanonbra. Det är så kul när Lizzie har fått upp en sån fart. Hoppas den farten håller i över löp också. Det verkar ju vara så att hon löper bara 1 gång per år, och det säger vi ju inte nej tack till. Nu har det ju snart gått ett år sen sist. Clara gick också ganska bra på träningen. Vi får bara jobba på hon och jag så kommer hennes säkerhet också sakta men säkert. Tror det är så att Lizzie börjar känna sig säkrare nu, och därmed fått upp farten. Vi hade dessutom fått våran gunga fixad, så nu fick vi träna lite på den också. Det är ett tag sen sist. Lizzie vart så begeistrad i den så hon ville bara springa över den hela tiden. Det stod ju vid sidan av, och sen var starten till banan vi hade alldeles framför gungen. Hon drog sig mot den hela tiden. Det var ju kul.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards