Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Marru - 8 februari 2012 11:43

Var ute och gick med systrarna blå för ett tag sen. Vi gick förbi kyrkan och skolan ut mot Hagudden. När jag kom ut så hörde jag nåt konstigt ljud. På Hagudden upptäckte jag vart ljudet kom ifrån. Det var isen på sjön som spelade för mig. Tänk om man hade haft en videokamera med sig, då hade man kunnat spela in det. Så jag stod där och  lyssnade på isen ett tag och funderade lite.


Började tänka på systrarna, att dom i sommar redan blir 5 år. Då vart jag lite vemodig. Tanken på det känns inte alls bra. Speciellt som Lizzie och jag verkar ha fått ordning på vårat samarbete i agilityn. Det är så roligt och springa med henne på banan. Ja, det är väl inte bara samarbetet som blivit bättre, utan jag har väl tillsammans med henne utvecklats som förare. Jag var ju inte ute så mycket på tävlingar före henne. Med Micki och Farina var jag ju ute nån gång då och då. Hade behövt vara ute mycket mer, men det blev väl bara ett par tävlingar per år, och då är det ju lite svårt att utvecklas. Men nu känns det nästan som om det roliga tar slut när det precis har börjat. Vi får väl se hur länge Lizzie kan springa med mig på banan. Jag räknar med alla fall 2 år till. Sen får vi väl kanske börja trappa ner lite sakta.


Jag hoppas ju själv att jag skall kunna hålla på lika länge minst som mammas kusin i Finland. Hon är 70 år och åker hela landet runt med sin husbil och tävlar i klass 3 med 2 collie för tillfället. Det är bara en tillfällighet att vi råkar ha samma ras och samma intresse. Vi visste inte så mycket om henne då när jag började med agility med Micki och Farina. Det var först efteråt min morbror sa att hon också har collie och håller på med agility. Hon har ju inte haft så mycket kontakt med släkten, har väl varit lite småsur på alla. Dessutom så bor hon söderut, nere i Borgå. En bit att åka upp till Uleåborgstrakten där resten av släkten bor.


Så jag får så smått börja fundera på en ny hund åt mig. Jag har ju en kandidat på min önskelista, vi får väl se vad det blir. Men en collie blir det alla gånger, kommer alltid att finnas minst en collie i detta hus. Just nu ligger Lizzie bredvid mig på soffan och tänker, skall det aldrig bli nån mat i detta hus. Så då får jag väl gå upp och ge dom det.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards