Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Marru - 9 februari 2012 21:17

Höll ju på och glömma. Var och hämtade rallylydnadsdiplomen idag. 837 kr gick dom på. Vet inte riktigt om det var värt dom pengarna, men det är ju alltid roligt och ha.


   

Av Marru - 9 februari 2012 20:45

Nu börjar det kännas att man har lite väl mycket att göra. I går var vi på datautbildning. Vi skulle lära oss SBK Tävling. Nu pratades det ju mest bara lydnad. Tycker det var mycket lättare med lydnadsbiten än med agilityns. Rallylydnadens är ju den enklaste av alla. I agilityn och lydnaden så behövs det ju en resultatklient. Men i rallylydnaden så görs allt direkt i SBK Tävling. Men det dök ju upp många saker igår som behöver ändras på. Bla åt jag retat mig på är att resultatklienten fungerar enbart med Firefox 4. Köper man ett dyrt program, så skall det väl gå och uppdatera det till nyare versioner. Så jag passade på och fråga om det. Ifall man skulle behöva friska upp minnet inför nästa agilitytävling så kan jag inte göra det ifall jag inte installerar om Firefox, eftersom jag har en nyare version.


Idag har jag varit med mamma och handlade, sen var jag tvungen hem och städa, för imorgon hinner jag inte. Imorgon är det dags igen. Då är det L1 hos Studiefrämjandet i Västerås på schemat. Det blir både fredag och lördag. Sen måste jag under veckan fixa till alla läxor i instruktörsutbildningen. Vi har ju den sista delen helgen efter det. Sen lugnar det ner sig lite. Men bara lite, för helgen efter är det sista Vintercupstävlingen på lördagen, och på söndagen har klubben årsmöte.


Jag var ute på parkeringen med Lizzie och försökte med ett sånt där hårt spår. Jag är lite osäker på hur det gick med det. Först i början fick jag henne inte börja spåra alls. Utan hon la sig när jag försökte visa med handen på spåret. Sen efter ett tag fick hon riktig fart helt plötsligt, men jag vet inte om hon spårade precis. Vi får göra ett nytt försök imorgon om jag hinner. Halva kursplanen har jag fixat. Fast nu i kväll skall jag bara sitta och slappa.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards