Colliekompisarna

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Marru - 11 februari 2012 20:45

Ja, då var det första ledarutvecklingen klar. Det blir en L2 i höst om man vill gå. Kanske, kanske inte, vi får väl se. Men morgonen börjades med en härlig hotellfrukost. Det fanns en hel del och välja på. Ja, på hotell finns det väl alltid äggröra och bacon. Men i Västerås hade dom tom pannkakor till frukost  . Men jag höll mig till smörgåsar som vanligt. Tog ett par rejäla mackor i och med jag visste vart vi skulle äta på lunchen, en kinarestaurang  .  Sen över till Studiefrämjandet, och där satt dom som inte sovit på hotell och åt frukost. Fast den stod jag över. Morgonen börjades med en prisutdelning. Vi hade ju 10 frågor typ tipsfrågor, som handlade om Studiefrämjandet. Jag hade fått 7 rätt, och var den tredje som fick välja ett pris från det stora prisbordet. Jag tog en anorak som såg ut att vara vattentät och vindtät. Sen fick vi tygkassar också. Sen började vi med en tillbakablick på gårdagen. Lite grupparbeten var det. Vi skulle tänka på en stor ledare, och vilka egenskaper dom hade bla. En del andra grupparbeten hade vi också. Kan väl säga om kursen att tiden gick ju väldigt fort. Det var inte långtråkigt på nåt vis. Enda nackdelarna var väl maten, och sen var det nån konstig lukt där lokalen. Jag tyckte det luktade lite fuktskada. Jag fick väldigt mycket sveda i ögonen, men efter att jag kom ut därifrån så har jag inte haft nånting. Sen fick vi alla välja en present, ja vi fick väldigt mycket grejer där. En present får man visst välja efter varje kurs man gått, det finns ju 3 steg. Jag har ju sett att några i klubben, som gått den tidigare, har kanonfina västar med massor av fickor. Perfekt att ha när man tränar hund. Fannt tom en ryggficka. Problemet var ju bara vilken storlek man skulle ha. Sen kom jag på det, jag kan ju ta en mindre nu inför sommaren när man inte har en sån tjock jacka under, att man kan ha den tex med bara en t-shirt. För på sommaren har man ju lite sämre med fickor ändå. Sen om det känns och jag går den andra delen på hösten, så kan jag väl ta en storlek större så jag har en som jag kan ha med en tjockare jacka. Sen hade dom också en fleecejacka. Den kollade jag aldrig på för jag ville ju bara ha västen   . Och en portfölj, men det är inget jag har nån användning av.


Sen på hemvägen var jag in på Biltema och köpte bromsbelägg. Vi har ju haft lite strul med bromsarna, dom vill ligga på. Men nu har maken bytt ut den delen som orsakade det. Så då byter han beläggen nu, så får vi väl se om vi får ordning på bromsarna till slut. Det behövs ju när sommaren är på ingång, och vi kommer att åka på tävlingar igen. Visserligen blir det nog inte så mycket som förra sommaren men det blir en hel del alla fall.


Imorgon är det den andra söndagen för det här året jag är hemma  . Annars har det ju varit nåt hela tiden.  

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards