Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Mitt i veckan svammel!

Av Marru - 15 februari 2012 22:24

Det hade kommit en del snö igår. Imorse när man öppnade persiennerna så såg man hur snön yrde. Det yrde såpass mycket på baksidan att man inte ens såg vägen som bara går nån meter från vårat fönster. Men det lugnade ju ner sig lagom tills man skulle ut och gå. Nu vill man ju absolut inte ha snö, utan man vill ju att den skall försvinna istället.


Har under dagen haft känningar i ryggen att allt inte riktigt står rätt till där. Får tänka till lite extra när jag böjer mig neråt för att ta upp nånting, att böja på knäna istället. Smörjde med Voltaren gel på dagen, för göra det igen när jag går och lägger mig.


Efter maten så åkte systrarna och jag till Norberg, det är ju nästan som vårat andra hem  . Träningen gick bra, men leken mellan träningspassen var det sämre med. Lizzie var inte riktigt taggad på bollen, men det var ju inte jag heller eftersom jag inte vågade släppa loss ordentligt heller. Men vi tränade linförighet alla fall. Några läggande och ställande under gång. Försökte tänka på att gå olika långa sträckor före kommandot. Lizzie har ju när vi kommit så långt som till ställandet stannat innan jag kommenderat. Så jag måste få henne och lyssna på mina kommandon. I vissa moment så kan hon ibland gå på tävlingsledarens kommandon. Tex vid läggandet när tävlingsledaren säger "sätt upp hunden" så sätter hon sig innan jag hinner säga nåt. Sen tog vi på slutet en extra lång platsliggning, den vart då alla fall längre än 3 minuter.


Sen gick vi över till rallylydnad. Så byggde vi en nybörjarbana, och en svängbana i fortsättningsklass. Det finns ju flera olika varianter på höger- och vänstersvängarna i fortsättningsklass. Är man lite stressad på en tävling så kanske man inte tittar på skylten så noga och det kan lätt bli fel. Nybörjarbanan körde vi som en liten tävling, så att vi fick träna på att skriva lite. Eller jag fick ju inte göra det   , kom jag på nu. För jag stod och dömde. Men jag tror nog jag fixar det alla fall. Jag har ganska bra pejl på förkortningarna. Men först började alla med nybörjarbanan. Jag tog ut Clara först av systrarna, men Clara hon var lite i sin egen värld. Ibland kom hon på, just ja, du kanske vill att jag skall göra nåt. Clara är en liten drömmare. Men första vändan går alltid sämre med henne. När man tar in henne en andra vända så går det mycket bättre. Jag måste börja klickerträna henne mer regelbundet på positionen. Bara man hade tid till allting. Fast nu kanske det lugnar ner sig lite efter nästa helg. Har ju fått lägga ner mer tid på Lizzie. Sen måste jag jobba med Claras sitt. Men andra gången gick det betydligt lättare med dom också, alla fall när hon skulle sitta bredvid mig. När hon skall sitta framför mig så har jag lite problem med vad jag skall göra med händerna för hon tror hela tiden att jag har godis.


Lizzie då, ja hon är också ett kapitel för sig. Hon går kanonbra, men hon låter, mest hela tiden. Andra vändan vi var in så försökte vi med att jag inte skulle titta på henne på hela tiden jag gick, men det fungerar ju inte riktigt så med rallylydnad, där skall man ju prata med hunden och peppa den bla. När jag gick med henne utan att titta på henne så var hon mycket tystare än annars. Hon är ju tyst när vi håller på med lydnad, och där tittar jag ju inte på henne. Jag behöver ju inte prata så mycket med henne egentligen, för när jag börjar och gå, så går hon också. När jag stannar, så stannar hon också och sätter sig. Annars så har jag ju provat flera varianter med henne där, att prata mycket, alltså att berömma med ord. Att inte prata så mycket.  Men jag tror hon blir lite störd av allt sittande. Det är mycket sittande i rallylydnad ibland, och det tycker hon nog verkar tjatigt, och då börjar hon prata. Ja, det blir nog bra det också med tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards