Colliekompisarna

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Marru - 18 februari 2012 22:47

Idag hade vi den femte kursdagen på instruktörsutbildningen. Imorgon är det sista dagen, och det tycker jag skall bli ganska skönt. Idag ägnade vi tiden åt att diskutera vad vi skulle ha på en valpkurs. Sen var det mycket prat om problem och hur man löser dom, i teori och praktik. Lizzie fick stanna hemma idag. Kändes inte bra och ta med henne idag. Min rygg och jag håller på med samarbetsförhandlingar. Ryggen vill säga upp sin del avtalet känns det som, men jag försöker fjäska så gott det går för den. Så jag tror nog att jag går segrande ur den striden bara jag tar det lite lugnt några dagar. Men det är vissa rörelser som ibland gör så att det känns som om det är nåt som flyttar på sig i ryggen. Sen verkade det visst vara en bra lösning annars också. Det verkar vara löp på gång här. Maken var ut med hundarna och när Lizzie kom in så kom hon och la sig vid mig på soffan och började slicka ren sig, och hon höll på länge. Dessutom så luktar hon illa också nu. Det vore ju bra om hon löpte nu, för då börjar hon förhoppningsvis få upp farten igen till sommaren.


Men jag tar ju med henne nästa lördag på Vintercupen. Vill inte lämna henne här hemma om hon skall vara lika tjurig som hon var idag. Så hon får springa om hon vill, vill hon inte så är det som det är. Om hon börjar löpa nu så är hon ju inte i höglöp på ett tag.

Av Marru - 18 februari 2012 07:10

Fick för mig och kolla på bloggen vad det var jag skrev igår, och det såg ju alldeles galet ut. Det beror delvis på att jag ibland kommer åt musplattan, ifall jag inte stänger av den när jag skriver, då har helt plötsligt markören hoppat nån annanstans och jag är på fel ställe och skriver utan att jag märker det. Sen ibland när jag skriver så verkar datorn lite slö, den kan hoppa över några ord mitt i alltihopa. Eller så är det jag som för ganska snabbt  . Vi hade ju faktiskt maskinskrivning som ett ämne i gymnasiet, och det sitter i. Tyckte det var ganska kul. Det enda jag inte klarar av utan att titta på tangentbordet när jag skriver är siffrorna. Men annars allt det andra fixar jag. Det finns ibland nån som skall skriva nåt på min dator. Tex förra helgen när jag skulle hjälpa en klubbkompis och fixa sig ett konto på SBK tävling. Jag hade ju min dator med mig till Västerås. Hon vart lite förtvivlad när en del bokstäver var delvis utnötta på mitt tangentbord  . Fast frågar man mig vart den bokstaven är, så har jag svårt att hitta den, men när jag sitter och skriver så  hittar jag dom automatiskt. Det sitter i ryggmärgen.


Mina utslitna bokstäver är r,t, a och n.  Har du några och vilka är det????

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards