Colliekompisarna

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Marru - 21 februari 2012 22:19

Jag hade ju bestämt mig att jag inte skall åka på nån agilityträning idag. Hade tänkte vila ryggen. Men den känns bra när man står och går. Det känns bara i ryggen när man sitter. Fast det vet man ju, har man problem med ryggen så skall man ju sitta så lite som möjligt. Fast det är ju lite svårt, för då får man ju ont nån annanstans istället   


Systrarna gick kanonbra idag, vi får väl hoppas att det håller i sig till på lördag. Vi hade 2 kortbanor uppställda. Men jag tror väl inte att dom stod kvar från gårdagens kurs. Tror inte att dom har kommit så långt. Den andra banan fick man träna lite mer handling på. Lizzie och jag fixade det på första försöket. Man fick göra lite glidbyten där. Det är ju nåt man sällan provar på tävlingar. Det är för övrigt väldigt sällan man provar på tävlingar det vi har tränat i handling. Kan ju bero på att man inte tränat tillräckligt mycket så man inte har fått in det tänket. Det kanske kommer nån gång. Tills vidare så kör jag med det vi kan på tävlingar. Sen är ju inte allt det vi provar på träningar sånt som passar just oss. Men det kan man ju inte veta om man inte har provat. Så vi provar allt innan vi förkastar det. Sen är det även så att vi får anpassa lite efter farten också. Ibland så har Lizzie bla sån fart att jag kan göra nåt som jag inte planerat och göra, tex ett bakombyte. Ibland så är det tvärtom, att farten inte räcker till det jag tänkt, då får man improvisera mitt i banan och göra nåt annat.


Imorgon blir det då ett dubbelpass igen, vi börjar med lydnad och slutar med rallylydnad.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards