Colliekompisarna

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Marru - 23 februari 2012 21:49

Vi har nog landets snabbaste frissa här i byn. Men det gör inget bara det blir bra. Nog har jag märkt att hon är snabb tidigare, fast idag tror jag hon slog rekordet  . Jag hade tid kl 14, så jag gick hemmifrån en kvart före, var bara till soptunnan och slängde en soppåse. Det kan inte ha tagit mer än 10 minuter från att jag tittade på klockan hemma förrän jag var framme hos frissan. Hon klippte och donade samtidigt som vi pratade lite. Sen gick jag till Turboden som ligger bredvid frissan och hämtade ett paket. Efter det så gick jag till Ica och handlade mjölk och en Året runt. Sen knallade jag hem igen. Kollade mitt paket och provade det. Sen tog jag systrarna och gick ut med den. När jag kom till gaveln av vårat hus så kom jag på att jag skulle titta på klockan för att kolla hur fort det gick hos frissan den här gången. Då var klockan 14.32  .  Tänkte väl inte så mycket på det då, gick en kort vända runt byn med Lizzie och Clara, sen hem och byta hundar och en ny vända med Micki och Farina. På vägen hem så träffade vi på Farinas favoritboxer Dante. Så det skulle ju tjolas lite grann där. När jag kom hem så satt jag mig på soffan i vardagsrummet och vänta på att maken skulle komma hem. Skulle laga mat och hade ingen lök, och orkade inte gå upp på byn en fjärde vända. Då var klockan 15.15.  Men det känns lite overkligt att hon skulle hunnit klippa mig, och jag varit till affären och gått hem därifrån och lite annat också på dryga 30 minuter.


Paketet som jag fick idag var en överraskning. Fick ett sms om att jag hade ett paket och hämta, och jag vart lite orolig. Visste ju att jag inte hade beställt nåt. Tänkte ifall jag råkat klicka på nånting på nätet och nu får nåt dyrt som jag inte vill ha. Men så illa var det inte. Det var den där västen vi skulle få efter den där cirkelledarutbildningen som kom. Jag trodde bara inte att den skulle komma hem, för han sa där på kursen att vi skulle få hämta den från Studiefrämjandet eller på klubben. Så nu har jag en praktisk väst och ha i sommar när jag tränar hund. Massor av fickor till godis, bollar och annat tjafs   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards