Colliekompisarna

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Marru - 3 mars 2012 23:05

Visst låter det fint. Men i själva verket så är det frågan om Wästmanlands mästerskapen   . Alltså en agilitytävling för alla som tävlar i en klubb för Västmanland. Det gör ju vi, vi tävlar för Fagersta KK. Det var 3 lopp, en agility och 2 hopp. För att kunna placera sig så räknade man ihop tiden från agilityloppet, och det bästa hopploppet. Så man var tvungen och klara agilityloppet utan disk, annars var man körd.


Clara var först ut, Lizzie fick sitta i bilen och skälla lite i väntan på sin tur  . Clara började kanonbra. Men vid ett ställe var det 2 hopphinder bredvid varandra, hon hoppade över den första. Sen skulle hon tillbaka över den andra. Men där fick vi lite kommunikationsproblem, så hon sprang vid sidan av det hindret. Men jag fick henne och springa runt så att hon hoppade över från rätt sida. Så vi diskade inte oss där, utan fick bara en vägran. Sen resten av banan gick hon med raketfart. Hon tom sög in i en tunnel.  Jag behövde inte heller passa vid varenda hopphinder att hon skulle hoppa, utan hon gjorde det. Hon slutade på 9:e plats i det loppet.


Sen vart det Lizzies tur. Tredje hindret var slalom, och såklart gick hon ur 2 pinnar för tidigt. Men jag började inte krångla där. Utan vi fortsatte med resultatet av vi diskade oss. Så Lizzie var körd ur den tävlingen. Lizzie diskade faktiskt alla lopp idag, och i slalomet varje gång. Så slalom är nåt vi bör träna på. Men vad hjälper det när hon på träningarna går kanonbra för det mesta. Men nåt som var roligt med Lizzies första lopp var att hon visst hade tredje bästa tiden på det. Dom skrev upp tiden, för så fort har hon aldrig gått förut, fast vi diskade oss.


Sen var det dags för första hopploppet. Där var det lite krångel för jag fick springa extra väg för Clara fixar inte slalomet än med mig på fel sida. Så hon hoppade över nån pinne där, sen var det lite annat strul också. Men hon sprang på bra där också. Så vi diskade där. Den där banan var lite knepig, det var lite strul där med Lizzie också.


Andra hopploppet så märkte man att Clara började bli trött, hon sprang mycket långsammare än dom 2 första loppen. Men hon gick runt hela banan, och där var vi felfria, förutom tidsfel då. Lizzie gick den banan kanonbra med bra fart igen, men hon hoppade ju över ett par pinnar i slalomet. Det är ju det några på klubben har sagt att när Lizzie får upp farten då kommer felen. Kanske det beror på det då. Förut gick det ju sakta men säkert.


Sen när prisutdelningen varit och jag såg lapparna där dom räknat ihop resultaten från hela tävlingen, så såg jag att det var ett kryss över Claras resultat. Jag tänkte att det hade ju varit kul och se alla fall hur hon placerat sig. Det var en karl som examinerades som tävlingsledare på vår tävling, och det var han som räknade ihop poängen. Han hade gjort ett kryss över Claras agilitylopp, fast vi hade ett resultat där, och därmed så var vi diskade från hela tävlingen i och med det. När jag frågade varför Clara var diskad från hela tävlingen så fick jag till svar att hon har diskat sig i loppen. Nä sa jag, hon har 2 godkända lopp. Hon har ju tom en placering i agilityloppet, och sista loppet var jag ju säker på att vi inte hade diskat oss. Så vi får väl se när dom kontrollräknar under veckan och lägger ut resultaten på nätet hur vi låg till.


Så idag har matte fått springa. Lizzie var betydligt snabbare idag än tidigare gånger. Clara orkade springa 3 hela lopp, förutom att farten vart lite långsammare på det sista. Så framsteg har vi gjort alla tre. Ja, jag hade ju så ont i hälen, så dom 4 sista loppen jag sprang gjorde jag på bara med ren viljestyrka.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards