Colliekompisarna

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Marru - 12 mars 2012 22:58

Jag försöker vänja mig och ta med mig kameran lite oftare. Så behöver jag ju träna upp kameraögat. Ja, med det menar jag ju förstås att jag måste lära mig att hitta nåt och fota. Tycker ju alltid att alla andra tar en massa fina bilder, men jag inget och fota. Så det måste jag träna upp. Ok, lite tråkigt kan det bli men vi får väl se om det blir bättre när våren närmar sig. Först en bildbomb från våran morgonpromenad på hälsospåret.


Alla bilder är klickabara.


                           


Sen var vi en sväng till mamma, hundarna och jag. Vi var upp en sväng på berget. Området mamma bor på ligger ju på ena sidan av Uvberget. Nu när det är kalhygget så ser man ju ut över Barken, och inte behöver jag gå långt från mamma heller för att få den utsikten. Ja, skogen högg dom ner redan när pappa levde. Så det är några år sen nu.Först ett par bilder på bäcken som rinner efter tomten. Det var därför vi ville ha den där tomten, den var störst och så hade den en porlande bäck bredvid sig. Ja, det är väl inte så mycket porl under den senare delen av sommaren. Men kommer ihåg när vi skulle till och bygga, vi var ju där och röjde på tomten först, så drack vi av vattnet från bäcken. Det var kanongott. Vår hund gick alltid dit och drack, och det gör även Micki också nu. Det är det första han gör när vi kommer till mamma, går ner till bäcken. Sen skall han gå efter häcken och bli riven på ryggen   


                       


Vi får väl se när inspirationen dyker upp för nästa bildbomb. Men det är mycket roligare och gå med kameran när det är soligt och fint ute.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards