Colliekompisarna

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Marru - 14 mars 2012 23:54

Hemma hela dan idag. Ingen rallylydnadsträning för den är flyttad till vår ordinarie träningsdag, som egentligen är torsdag. Tycker det är mycket bättre så, då tränar man tisdag och torsdag igen. Så då får jag bara bättre ordning på men egen träning på motionscykeln. Imorse när jag var på morgonpromenad med systrarna så funderade jag på att ta cykeln och cykla ut och lägga ett spår i skogen. Sen cykelträna med Lizzie senare och ta det där spåret. Men det började blåsa så kraftigt så det hade blivit lite för mycket utmaning för henne.


Istället så sysselsatte jag dom på annat vis, vi får prova på spårning en annan dag när det inte blåser så mycket När nu det skall bli, för jag tycker det blåser för jämnan numera. Men alla fall så så tog jag Micki och gick ut på gräsplan och kastade lite boll med han. Hmmmm....det var väl inte det mest lyckade påhitt. Men det har varit så isigt ute, så han har inte fått göra det på länge. Han är ju så pass gammal så jag tycker han kan få göra det han älskar allra mest. Springa och hämta bollen, och försöka döda den mellan svängarna  . Men det var ju ganska blött där på gräsplan, så han såg ju inte allt för rolig ut efter den vändan. Så han fick ligga ute sen när jag höll på med dom andra.


Sen tog jag Farina, men då gick jag inte ut på gräsplan. Utan det finns en gräsplätt där det förut har varit en hockeyrink eller nåt. Där under gräset är det singel. Det var blött, men det var inte lerigt som övriga gräsplan var. Så hon blev ju inte lika smutsig. Sen håller jag ju inte på lika mycket med henne. Måste ju tänka på gammeldamens höfter. Vi brukar leka lite, sen gosar vi, sen leker vi lite. Försöker väl göra lite rallymoment med henne. Men hon är alldeles för vimsig för det, eller hon är alldeles för ivrig på godiset. Hon vill bara åt den hela tiden utan att göra nåt.


Sen tog jag in Farina och Clara. Micki fick ligga kvar på framsidan, och jag tog med mig Lizzie. Tränade lite vänsterhalter med henne. Läggandet under gång,  ja det gick ju som det gick. Hon la sig inte. En inkallning, och efter det ställandet. Där får jag gå och vandra runt lite för hon vill ju gärna stanna innan jag kommenderar. Men hon stannar direkt, tror jag alla fall. Det är ju lite svårt att se när man håller på själv.


Sen lekte vi en stund. Efter det så tränade vi lite sidbyten på rallylydnaden. Tycker hon börjar acceptera och vara på höger sida bättre och bättre. Sen tränade vi lite moment där hon skall sitta framför, för hon brukar ju börja låta vid dom. Men idag var hon tyst. Kanske får vi ordning på det till slut. Under tiden jag höll på med henne, det var ganska länge så var Micki ute på framsidan ensam. Han var tyst hela tiden. Han brukar ju hålla på och skälla annars. Men det är tydligen bara när systrarna också är ute som han skäller. Han skall väl försöka bestämma över dom eller nåt. För när Farina och han är ute så är dom tysta.


Sen bytte jag hund, Lizzie fick gå in med Farina, och lortgrisen Micki fick ligga kvar ute. Sen tränade jag lite med Clara. Koncentrerade på att få henne att ligga på kommando. Hon gör det från sittande ställning. Men jag skulle få henne att fatta att hon kan lägga sig direkt från stå också. Det blir nog inte det allra lättaste. Men lite framsteg gör, sakta men säkert. När vi var klara, så gick vi in, och jag tog in Micki i duschen och spolade av tassarna på han.


Måste säga att jag har annars 4 väldigt skitiga hundar här. Men det är ingen större idé att tvätta dom innan det har torkat lite mer. Systrarna vet jag inte om det är nån idé att tvätta innan vi har börjat träna i Semla.  Få se hur jag gör med dom.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards