Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Tillbaka till vardagen!

Av Marru - 26 mars 2012 23:03

Ja, så var man tillbaka till vardagen igen efter en helg på vift. Har inte tejpat fötterna sen förra veckan. Tog bort det i fredags. Lördagmorgon kändes det bra, och på söndag morgon. Men framåt kvällen så börjar dom bli ganska ömma. Så jag får nog köpa tejp igen när jag åker till Smébacken igen. Hoppas det inte tar för lång tid innan det blir bra. Men jag märker ju att det är på bättringsvägen.


Idag så planterade jag mina penséer och påskliljor i 2 krukor som jag har på framsidan vid trappan. Brukar börja med dom. Sen måste jag plantera knölarna jag köpte i veckan. Det är så mycket jag tänkt göra den här veckan, få se vad man hinner med. Skulle behöva tvätta fönster och tvätta hundar.


Men jag fick alla fall lite tid över eftersom jag inte behöver åka med mamma till Falun på torsdag. Hon får nog tyvärr fortsätta med sina Fragmin sprutor i en månad till. De måste göra en magnetröntgen på henne innan läkaren kan se om de vågar sätta in Waran på henne igen. Den röntgen kan man göra tidigast 3 månader efter op, så då blir det inte förrän i slutet av april. Så jag åker till henne på onsdag istället när jag skall till AF. Sen kan vi ta en sväng till torget och köpa mer memma, och hon får köpa sin kaffeost. Han som står på torget hade inte fått nån ost med sig från Finland förra veckan. Det var tydligen inte han själv som var över förra veckan, men nu i helgen skulle han åka själv och hämta. Han tyckte att det var konstigt att han inte fått nån ost fast han har en stående beställning på 10 kg.

 
 
Bettan

Bettan

26 mars 2012 23:54

Men va du har varit duktig vännen, & planterat. Själv är jag bara på planeringsstadiet ännu =). Men det blir ju så vår fint med dessa blommor. Kanske ska jag passa på när jag ändå är hos läkarn & är ute på vift =).

Hoppas att det fortsätter att bli bra med dina fötter. Kan nog vara bra om du skaffar lite mer tejp, om det ändå hjälper dig.

Kram på dig vännen, nu går ögonen mina snart i kors här.
Kramis Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

27 mars 2012 23:46

Hej på dig!
Jag frågade min sambo om han hade hört talas om Kaffeost, men det hade han inte. Hans famlij kommer ju från Åbo, så han kände inte till det.
Jag har ju köpt en del växter och lökar oxå som jag måste plantera ngn dag, både på framsidan och på baksidan.
Tycker det är roligt att hålla på med sådant.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards