Colliekompisarna

Alla inlägg den 28 mars 2012

Av Marru - 28 mars 2012 22:46

Har inte hänt så mycket här idag. Har varit in till Smébacken. Nästan halva dan gick åt till den trippen. Men vilken tur att det vart mycket kvar av gratängen jag gjorde igår, så det var bara och värma upp. Tror det vart ännu godare än igår. Undrar varför man gör så lite gratänger, dom är ju ganska behändiga och göra. Bara slänga in i ugnen och låta det stå där. Och gott blir det också.


Jag har i veckan planterat lite blommor ute, men har inte hunnit ta kort på dom tidigare.Tyckte det var häftig färg på dom där penséerna. Hundarna däremot är lika skitiga som förut. Det har ju inte varit riktigt väder och börja tvätta dom.  Få se om det blir bättre nästa vecka.


   


Sen planterade jag en änglatrumpet jag fick ett skott förra hösten. Den har stått i ett glas över vintern, kanske enda anledningen att den överlevde vintern  . Fast nåt som gjorde mig lite överraskad. Jag hittade daggmaskar i blomjorden. Jag har aldrig varit med om att det varit daggmaskar i blomjorden. Det här var en 10-liters påse som jag köpte på Bergslagsodlingarna. Jag slängde dom i backen, de fick väl leta ett nytt ställe och vara på. Inte vill jag ha daggmaskar i en blomkruka som står inomhus heller   .


Var förresten till AF idag. Jag har ju där träffat en psykolog, och vi har gjort tester på dittan och dattan på vad som skulle passa mig. Jag var ju ganska deppig innan jag träffade henne. Då hade jag gått med värken i fötterna ända sen förra sommaren. Det kändes lite nedslående och tänka på arbete när man samtidigt hade så ont i fötterna att man knappt kunde gå. Ännu värre blev det när jag började tänka på agilityn, skulle jag bli tvungen och sluta med det. Men så träffade jag på denna psykolog, med samma problem. Hon tipsade mig om att fixa Orudis gel och smörja fötterna, och jag gjorde det. Men jag tyckte inte det vart så mycket bättre. Men så gången innan så pratade hon om tejpning, hon hade varit till en sportaffär, och fått tips där. Men det tog ett par dagar innan jag bestämde mig för att prova. Så idag frågade hon hur det hade gått, och jag sa att det har gått jättebra. Som igår tex var jag ju på agilityträning, och kunde springa helt obehindrat. Då började hon och gapskratta och sa "tänk att du skall behöva träffa en psykolog på arbetsförmedlingen för att få hjälp med fötterna" . Ja, då vart jag ju också full i skratt, för av läkarna har jag ju inte fått nån hjälp. Så idag tipsade jag henne i min tur om sidan jag hittade på nätet, med dom där tofflorna som skulle vara bra vid hälsporre. Jag skall beställa dom så fort jag får pengar över. Vill ju inte gå omkring i gympaskor hela sommaren utan jag vill ju ha nåt som är lätt att stoppa foten i. Ja, såpass mycket får jag väl kanske offra mig att jag tar på mig gympaskor eller några andra ordentliga skor när jag går långpromenad med hundarna. Jag är ju egentligen en inga strumpor på sommaren person  .


Hade hoppats att det skulle bli bra väder imorgon. Tänkte tejpa fötterna och gå ut på en riktig långpromenad med hundarna. Ja, vi får väl se på morgonen hur det ser ut.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards