Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Marru - 1 april 2012 23:31

Vet att det är första april idag, men kör inga aprilskämt. Vädret är fortfarande som det är, trist aprilväder kan man väl säga nu så här den första april. Har varit till Västerås idag och tittat på teater. Med mig hade jag mamma, och av mina Målarbods bekanta. Det var 2 skådespelare som var och spelade en egen producerad pjäs. Handlade om 2 systrar som hade träffats i sitt barndomshem efter mammans död. Där pratade dom om minnen, funderade på vad det skulle göra med stugan och andra diverse ägodelar. Det är ju som gjort för konflikter, men dom verkade ju lösa det bra i slutändan. Vet inte om björnen som dök upp i slutet gjorde sitt till.


Kanske skulle göra ett lite tillägg på det här med årets agilityhund. Det är ju så man får ansöka om hederspris för hundar som i agility fått en pinne, eller gjort ett nollat lopp. Pinnarna och nollorna ger ett visst antar poäng beroende på i vilken klass man fått dom.  Lizzie har ju fått 4 pinnar, och därmed gjort 4 nollade lopp också, och dom räknades ihop.


Lite bilder. Lizzie ligger och myser på soffan, kanske drömmer om sommarens agilitytävlingar.


 


Sen lite bilder från teatern.


     

Av Marru - 1 april 2012 09:45

Japp, nu är det bekräftat. Kom ju på att det måste stå på tavlan vilket pris vi fick igår, och det gjorde det. Det står "SCK:s HP till Bästa agilitycollie 2011" . Gissa om man är överlycklig. Var ju på ett årsmöte för många år sen utanför Uppsala, och såg när dom delade ut olika priser. Bla årets agilitycollie. Då sa jag att den skall Lizzie och jag ta nån gång. Jag trodde inte riktigt på det, för det är en hel del collie ute på agilitytävlingarna. Även korthåren räknas ju med där. Jag tror nog att det är några som inte skickat in sina resultat för dom tänkt att de räcker alla fall inte nån vart. För jag har kollat lite på tävlingssidan, och såg att det var alla fall 2 st som skulle fått fler poäng. Så nu räckte Lizzies resultat till     . Vilket tur att hon öppnade ketchupflaskan i höstas och pinnarna bara rasslade in  .


Men samtidigt så tänkte jag igår när vi inte visste om det var för agility eller rallylydnad, att det hade ju varit tufft och få vara den absolut första som fick utmärkelsen för rallylydnad. Den lär vi nog aldrig få eftersom jag inte kommer hinna och tävla så mycket i den grenen nu när jag skall bli domare. Undrar hur jag tänkte där när jag lovade det, eller tänkte jag överhuvudtaget  .


Men här kommer alla fall en bild på 2011 års agilitycollie, och sen lovar jag att jag skall vara tyst om det   . Den här bilden är tagen på en tävling där vi var 0,01 sekunder från att nolla oss. Kanske tom det loppet. Det var första gången vi var så nära och nosa på en pinne.


   



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards