Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

SCK:s HP till Bästa agilityhund 2011!

Av Marru - 1 april 2012 09:45

Japp, nu är det bekräftat. Kom ju på att det måste stå på tavlan vilket pris vi fick igår, och det gjorde det. Det står "SCK:s HP till Bästa agilitycollie 2011" . Gissa om man är överlycklig. Var ju på ett årsmöte för många år sen utanför Uppsala, och såg när dom delade ut olika priser. Bla årets agilitycollie. Då sa jag att den skall Lizzie och jag ta nån gång. Jag trodde inte riktigt på det, för det är en hel del collie ute på agilitytävlingarna. Även korthåren räknas ju med där. Jag tror nog att det är några som inte skickat in sina resultat för dom tänkt att de räcker alla fall inte nån vart. För jag har kollat lite på tävlingssidan, och såg att det var alla fall 2 st som skulle fått fler poäng. Så nu räckte Lizzies resultat till     . Vilket tur att hon öppnade ketchupflaskan i höstas och pinnarna bara rasslade in  .


Men samtidigt så tänkte jag igår när vi inte visste om det var för agility eller rallylydnad, att det hade ju varit tufft och få vara den absolut första som fick utmärkelsen för rallylydnad. Den lär vi nog aldrig få eftersom jag inte kommer hinna och tävla så mycket i den grenen nu när jag skall bli domare. Undrar hur jag tänkte där när jag lovade det, eller tänkte jag överhuvudtaget  .


Men här kommer alla fall en bild på 2011 års agilitycollie, och sen lovar jag att jag skall vara tyst om det   . Den här bilden är tagen på en tävling där vi var 0,01 sekunder från att nolla oss. Kanske tom det loppet. Det var första gången vi var så nära och nosa på en pinne.


   



 
 
Bodil

Bodil

1 april 2012 10:01

Stort Grattis till dig och Lizzie....You are the champions!
Kram Bodil

http://www.loggboken.info

Marru

1 april 2012 10:32

Tackar!

Kramizzar

 
Ingen bild

Pia

1 april 2012 10:41

Grattis!! Det är ni verkligen värda!! Kramar

 
Ingen bild

Sussie&jyckar tre...

1 april 2012 11:17

Stort GRATTIS till ER :) Mycket bra jobbat 2011, och så psst du det man inte har i huvudet, det får man ha någon annanstans;) Tycker du tog rätt beslut om att bli domare, det passar dig...
Kram Sussie & jyckarnatra...

 
paula

paula

1 april 2012 11:30

Va roligt att allt jobb och slit betalat sig, bra jobbat och stort grattis! Du har all anledning att vara stolt som en tupp!
Kram!

http://paulaz.se

 
Bettan

Bettan

1 april 2012 18:09

Du har verkligen all rätt att vara stolt över så fint resultat! & ännu en gång varmt Grattis till detta. Du får skriva hur mkt som hälst om detta. Det är ju inte alla som kommer så långt =). Å då har man rätt att få vara stolt. Är såååå glad för er skull! BRA JOBBAT!!!

Otroligt vacker bild & man ser så lycklig hon är över att vara med.
Kram på dig vännen!
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Astridt

Astridt

1 april 2012 19:48

Men så kul stort Grattis till er

http://astridlarsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards