Colliekompisarna

Alla inlägg den 5 april 2012

Av Marru - 5 april 2012 22:46

Lovade igår att jag skulle till klubbstugan i Semla och hjälpa till med städningen. Upptäckte sen imorse att det blir nog lite körigt idag. För det första skulle maken iväg idag, så för att få iväg han lite tidigare så att han också kom hem lite tidigare så lovade jag rasta alla hundarna imorse. När det var gjort så åt vi, hundarna och jag. Sen började med maten, ett litet långkok. En av våra nya favoriträtter som i Icas tidning Buffe heter Lata kåldolmar, kanongott. Fast lite i egen version. Under tiden kålen puttrade i stekpannan så dammsög jag. Efter det la jag i färsen i stekpannan och lät det stå och puttra ett tag till. Ja, givetvis så hade jag ju brynt färsen före. Under tiden det puttra lite till så torka jag golven. Sen var det bara och sätta sig och äta. Sen till Semla och städa. Jag tog toaletterna för jag tänkte att då kan systrarna springa lösa där ute. Ja, det vart ju nu inte långvarigt, men de fick ju springa där en liten stund alla fall. När klockan vart så mycket att det var dags och åka till Norberg så åkte jag dit. Jag var ensam där en stund i början. Så jag passade på att bygga en nybörjarbana åt vår nykomling.


Sen gick jag ut och tränade lite lydnad med Lizzie. Tror våra vänsterhalter börjar sitta nu, för nu satt hon dom varje gång. Läggandet gick också bra. Inkallningen som det brukar med lite duttande på handen. Ställandet gick också bra. . Sen bytte jag till Clara, tränade henne att gå nära bredvid mig, hon vill gärna ha lite för långt avstånd. Lite vänstersnurrar jobbade vi också med, samtidigt som Lizzie skrek som en stucken gris i bilen  . Får henne och göra vänstersnurren skapligt när jag kör med kopplet bakom knävecket. Men utan går det inte alls. Sen tog jag ut Lizzie, och tänkte göra lite mer lydnad med henne, men hann inte. Det började komma mer folk, och hjälpte en klubbkompis med kommendering på lydnadsettan för hon skall iväg och tävla om ett par veckor.


Sen byggde vi en fortsättningsbana också inne. Den blev lite trixig. Bla var det 360 º vänster i spring. Det är inte lätt, särskilt med Clara om inte klarar av det momentet i vanlig gång ens  .  När vi hade tränat en stund så började vi bygga agilitybanan inför lördagens tävling. Skall bli kul och få tävla, nu är det länge sen sist. Ännu mer taggad blev man igår när hon gick så bra på dom krångliga banorna som hon Stina hade gjort.


Jag har ju en del av grejerna hemma. Startlistor, priser, pennor mm. Idag när jag höll på och städa så hörde jag ett pip, och tänkte vad kan det vara för nåt. Försökte gå på ljudet, pipip. När jag följt pipandet till badrummet dit jag ställt kassen med alla grejerna för att inte hundarna skall komma åt priserna, så kom jag på vad det var. Vi har ett tidtagarur som lever sitt eget liv. Den börjar alltid vid 12 - tiden och larma. Så även idag. Nu ikväll frågade maken mig vad det var för nåt i kassen för det är nåt som piper. Vet inte om det är den andra klockan som låter också.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards